22 september 2011

KYLLINGWRAPS a la Randi


Her er oppskrift på kalde kyllingwraps som eg bruke lage de. Skolebarn i Norge har oppskrifta på side 101 i "Kokebok for alle" fra helsedirektoratet. Så det e sunt og godt!!!! Fin til lunsj eller som aftensmat.

Av denne oppskrifta blir det 12 små wraps.

2 pakker tortillawraps a 8 stk i hver pk (enda sunnere om du velger fullkornstortilla)
3 ss lettrömme
1 ss lettmajones
2 ss sitronsaft
2 ss soyasaus
2 ss thai sweet chili sauce
1 pk boil-in-bag middagsris med villris
1 liten lök, finhakket
1 röd paprika, finhakket
1 fedd hvitlök, finhakket
2 kyllingfileter i biter, som er stekt og kryddret slik du liker. Eg kryddre med chili, hvitlök, salt og pepper.
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
1 avocado som har ligget på benken til den blir myk (ca 1 dag), i små terninger (man kan også kjöpe de som det står spiseferdig på)

1. kok risen, og la den ligge på en tallerken og bli kald.
2. stek kyllingen og kryddre den. La den også bli kald.
3. Bland alt sammen i en bolle, unntatt avocadoen som taes helt til slutt.
4. Legg blandingen på tortillalompene og rull sammen. Hvis de ikke skal spises alle samme dagen, så pakker eg hver enkelt i plastfolie. Da e de lett og ta med seg på skole/jobb.
5. La de ligge i kjöleskap 1 time för servering. De blir bedre lenger de ligger (men selvfölelig ikke ukesvis...ha ha...)

Velbekomme og smaklig måltid!!!!



Her er risen eg bruke til wrapsen.....

1 kommentar:

stin sa...

Nam, denne skal jeg teste! Takk for tips. :-D