22 september 2011

LITT SMÅSHOPPING MÅ TIL.....

På lördag var vi på loppis. Der solgte vi litt forskjellig som vi ikke bruker, og vi kjöpte litt forskjellig som vi trengte (eller bare ville ha.....). Mötte også masse hyggelige mennesker som bor her i silvergården. Til og med islendinger og norsker. Tenk at eg skulle bo her 1 år for å finne det ut......

Vi skal jo pusse opp kjökkenet med nye tapeter og div, og da blir fargene sort og hvitt. Fant en sort blomsterpotte og dette bilde som eg falt pladask for. Har hengt det opp på kjökkenet allerede og når du ser tapeten i bakgrunnen, så skjönne du det trengs ny......


På loppis kjöpte vi også nydelige ferske maiskolber. Nydelig å koke de i lettsalta vann med litt smör på. Yummi!!!! Kosta bare 10 kr for 4 store deilige maiskolbe. Angre eg ikkje kjöpte fleir.....

Adam fant seg ny dongeribukse til 30 kr som satt som perfekt på han. Det va ikke värst for buksen blir bestandig for lang i beina til han, og har ikke symaskina mi her heller. Så det va ett godt kjöp. Han fant også en nydelig jakke til 75 kr. 


Merket på jakken var Everest og du kunne ikke se den var brukt engang......

Tidligere i uka va eg også på en blomsterbutikke g aldri hadde värt på för. Den va diiiger og hadde ikke kun blomster, men bilder og nips og naps og utrolig mye fint og billig. Skal bruke litt penga der når vi har pussa opp. Sååååå mye fint der. Og billige blomster og potteskjulere. Kjöpte en liten st.Pauli, og satte den i en potteskjuler eg kjöpte på loppis i norge for mange år siden. Blomsten kosta bare 16 kr.


Når man ikke har så god ökonomi så gjör man det beste ut av det. Får sånn god fölelse når eg har noe nytt i leiligheta og titte på..... Trenger ikke väre dyrt, og trenger ikke väre nytt. Men nytt for meg....

Så va eg jo å titta litt på babyklär.....men vente med å kjöpe nåkka til etteer UL og helst til etter uke 20. Gammel overtro kanskje, men tror det betyr ulykke å kjöpe sännt for tidlig..... Her er jo loppis hver uke omtrent så finner nok klär til den lille uten problem.....Skal få vogn hos min söster i Alta, men da må eg reise å hente den. Så mulig det blir en tur oppover neste måned...... Der i alta ligger det kanskje noe etter guttan mine også, hvis det ikke e sendt til loppis for mange år siden..... Klärne etter dem e for umoderne, men tenker på sengetöy og tepper og div. Og ting som e hjemmestrikket....

Soo long, be strong....



3 kommentarer:

Vintagepia sa...

Hei,Randimor :o)
Så hærli` at dokker faint dokker nåkka på loppis`n...som du sæi;dæ træng ikkje å være dyrt og sæll om dæ e pænt brukt så e dæ jo nytt førr dæinn som kjøpe dæ...dæ e dæ eg ælske mæ loppis...både at dæ e belli` og at dæ kainn få et nytt uttrøkk æiller et nytt bruksområde istede førr æ hives :o)
Fainn meg jo både vijntersko og klompa(klogsa) tell 10 kr parre på garasjesalge på Safa og dæ vises ikkje på dæm at dæm e brukt ...love it !!
Gler meg bære tell vijnterjakken fra Ellos kjæm...fekk dæinn tell 40 % rabatt (dæinn kosta næst`n 900 kr mæn fekk dæinn tell ruindt 500)...lysebrun duffelkot mæ hætta og for...bli dæili tell vijnter`n og trur vijnterskoean bi` å passe hæilt pærfækt tell dæinn :o)
Håpe kvalmen gjer seg snart sånn at du får nyte å være gravid!!!
Stor klæm fra dæ likkje røe huse i skogen...Vintagepia

Anonym sa...

Hei Randi....som du ser har jeg vært innom bloggen din...
loppis i Sverige er mere en loppemarket her hjemme i Norge,utrolig masse bra saker å finne på nesten alle loppisene..

var nå i sommer på loppis i Stockholm,rett og slett artig og gå rundt å se ..hilsen fra de store skoger i Bardu....

Astrid sa...

Koselig med loppis:) skal levere masse greier til det lokale loppemarkedet her i morgen, men regner med at det blir byttet ut med et par "nye" gamle ting iløpet av helga.