12 oktober 2011

DAGEN IDAG

Har hatt en fin dag idag.
Stod opp tidlig for å dra til Helsingborg på skattekontoret der. Adam måtte ha ID-kort, for uten legitimasjon får han ikke bankkort. De godtar ikke pass fra hans land. Kan bli så irritert på enkelte ting. Eg trengte bare vise pass og svensk personnummerbevis. Han må ha ID-kort i tillegg som kosta oss masse penger, og arbeid....
Det tok ca 20 min å kjöre dit fra oss. Her var det fint vär, men da vi kom dit var det skikkelig kraftig tordenregn. Måtte sitte lenge i bilen för vi kunne gå ut og betale for parkeringa. Fikk ordna det vi skulle og dro hjem igjen.
Neste avtale var kl 13. Skulle snakke med en terapaut på barnmorskemottagningen. De e litt bekymra for meg siden eg går så mye ned i vekt at de ville snakke litt med meg og Adam. En veldig koselig dame va det. Skal snakke litt med ho sånn av og til fremover. Synes eg får veldig god oppfölging her i sverige.
Da eg kom heim va eg ganske sliten så for en gangs skyld la eg meg til å sove litt på dagtid. tror den gjorde veldig godt, for våkna med at eg va såååååå sulten. Hadde ikke spist så mye tidligere på dagen, men da begynte matkalaset. He he..... Lagde oss kyllingburgere med bröd og salat til middag. Klarte å få i meg en hel.  Til dessert var det en halv banan og en halv mango. Va enda mer sulten så litt senere stekte eg litt chips i ovn med sennep/ketchup dip (nåkka eg har hatt dilla på siste par ukene), og finalen va et halvt eple. Summa summarium har eg fått i meg MASSE uten at det kom ut igjen. Lillemor har värt kjempeaktiv i ettermiddag/kveld så ho va sikkert glad for näring. He he....
Eneste som bekymre meg endel idag e at Adrian har fått kyssesyka...... Andreas hadde det for 3 år siden så eg har det friskt i minne kossn det gikk. Han mista så mye skolegang at han måtte slutte midt i et skoleår. Håpe Adrian får tilrettelagt så han får gått skoleåret uten så mye fravär. Eg hadde det sjöl da eg va 17 år og huske et va ikke nåkka särlig. Lärerne og andre som jobba på folkehöyskolen eg gikk på da stempla meg som lat. Da eg blei bedre så viste eg de alle og hadde nesten ikke en dag fravär etter eg va kvitt kyssesyka..... Noen får det jo lettere enn andre, og håpe Adrian e en av dem.....
Det va dagens tömming av hjernen.... he he.... No skal eg se et program på tv som heter Ousiders og handler om forvirrende kjönn. menn og kvinner som ikke helt er hverken eller.... Interessant.....

Nattinatt!!! Og ha en fin morgendag!!!!!

1 kommentar:

Vintagepia sa...

Hei,Randi :o)
Tus`n takk førr koseli` kommentar på bloggen min...dæ varme skal du vette...b`æi ganske førrnøydd mæ bade`...dæ b`æi så mykkje lysar og triveli`ar og ikkje mijnst verke dæ større :o)
Så hærli` å høre at matløst`n din e på tellbaketur...bra førr både deg og likkjesnupsia...hihi...dæili` at du bi` tadd godt vare på i Sverige og får go` opppfølling :o)
Mærkeli` at dæm ikkje go`tar Adam sett pass...mange rare regla spørr du meg...håpe dæ går græit å få dæ ordana (bankkort)
Her tar eg dæ mæ ro iaillfaill ut vekka så satse eg på å byjnne så smått å jobbe tell vekka...da 2 daga i vekka...har et håp om at eg får gå dæ fast framover...græie ikkje å stresse ut av huse` mæir æinn dæ. Håpe Adrian ikkje bi`så hardt ramma av dæinn kjyssesyka...trur dæ va` dæ ho Astrid hadde førr nån år sia og ho bæ`i ijnnlagt på sykehus og måtte få antibiotika rætt i blo`e førr dæ ga` seg.
Håpe du og Adam får nån fine høstdaga framover og at likkjesnpsia væks og trives!
Mange go`e klæmma fra dæ likkje rø`e huse` i skogen...Vintagepia