1 november 2011

JULEFERIEN 2011


Huff......Idag e det 1 november og eg MÅ väre sterk..... Men ikke lett å väre sterk med hormoner i opprör og nedsatt helsetilstand. Men eg må väre det for ungan sin del og for ikke snakke om mannen også..... Eg har alltid hatt det vanskelig i jula uten unga. Men når andre klare det så må no vel eg også klare det. De e jo blitt store og ikke bare skilsmissebarn, men eldsten har jo samboer og hennes familie vil jo sikkert ha de der også..... Til neste år har vi jo lillan og da blir det nok bedre.
Men midt oppi det hele har Adam fått vikarjobb fra 27-30 des fra 7-15.30 i Lund. Det e jo bra, men da ser vi bare hverandre fra ca 16.30-21.30 hver dag. så romjula blir nok ekstra tung og ensom. Men må huske å väre STERK!!!! Lettere sagt enn gjort.
Kan jo velge å hoppe over hele julefeiringa, men i dette samfunnet der du får det proppa inn i öran fra media og butikker og alt sammen så klare man det kun hvis man reise til et muslimsk land......... men det går jo ikke.....
Sa en gang på facebook at "eg melde meg ut av samfunnet" og det laga jo ramaskrik og misforståelser og bekymringsmelding til barnevern og psykiatri..... Men om eg sier det så mene eg det ikke anna enn at eg melde meg ut av julehysteri, ja for det e jo blitt helt vannvittig. Her har det värt julepynt i butikkan og julemat/godteri i hyller siden begynnelsen av oktober...... Å melde meg ut menes å ta det fornuftig og ikke la visakortet gå varmt. Bruke den pynten vi har oppe på vinden og bare stresse ned......
eg foreslo for adam å bare hoppe over denne feiringa, ha ha... Men han som er muslim ELSKER jo jula så da  blir det vel jul i år også. Men eg må huske å väre STERK som eg hele tida blir påminna om.
Ja ja.... Det va mine tanka om jula. Kan jo forandre mening senere närmere advent og glitter og stas. Men for å syte en ekstra gang så blir det jo hverken pinnekjött eller ribbe i år da. Pinnekjött finnes ikke i sverige, og ei svineribbe til meg alene (som ikke har matlyst), uten surkål som heller ikke finnes her, nei det gidder eg ikke. Blir vel kebab som e sveriges nasjonalrett nr 2 her i sör........

Dagens surk, og godt va det å få det ut!!!

Så da skal eg väre sterk og ikke klage så mye om dette mere :)

Takk for at du gidda lese klagen min........




2 kommentarer:

Marit sa...

Skjønner så godt det du si om jula uten ungan da!! <3 Og resten, vel, har jo en forståelse for det også, uten tvil <3 ;) Æ håper inderlig at gleder e i huset dåkkers i adventa/jula/romjula/nyåret, på tross av det som mangler av barn, mann på jobb, pinnekjøtt og ribbe <3 Det håper æ virkelig Randi <3 :)) Stooor klem nordfra <3

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Takk Marit. Det går seg vel tel. Må bare forberede meg mentalt så ikke alt kommer som kasta over meg.....
Adam har en höytid som kalles tabaski som begynner på söndag. Så vi får feire den först og ta alt pö om pö...

Klemma te deg Marit <3