1 november 2011

KOMMET TIL UKE 23+1

Idag har eg värt på kontroll med den lille i magen. Alt tyde på ho har det bare bra. Fosterlyd og alt stemme som det skal.
Mora derimot fortsette å gå ned i vekt...... No e det IKKE morsomt lengre i det hele tatt. Kjempe med slapphet og svimmelhet. Kommer av kronisk jernmangel (anemi) og B12 mangel. Kan ikke ta ekstra vitamintilskudd for det tåle eg ikke. Blodtrykk er flott men svinge fra normalt til lavt. Merkelig da eg har värt plaga med höyt blodtrykk i flere år og medisinert mot det. Slutta med det for en uke siden. Eggehvite i urin har eg ikke, men når de måler hvite blodlegemer vises det at eg får i meg for lite mat og drikke over lengre tid. Derfor får eg og blåmerker, törr i huden (klör) og mister mye hår. Hadde det ikke sånn med de andre. Er ikke kvalm, men får ganske enkelt ikke i meg mat og det eg får i meg holder eg ikke på pga kronisk tarmsykdom eg har hatt siden eg va 23 år. Den kommer og går, og den e for tiden ikke grei å ha med å gjöre. Men selv pga alt dette så e eg i fin form faktisk. Kroppen fungere ellers som eg vil og de som går tur med meg må be meg roe ned tempo.... Har 7 mils-stövler for tiden...ha ha.....

Etter kontrollen va eg med ei venninne på cafe og så va vi på salg og kjöpte litt nyfödt-töy. Må jo ha nok siden vi bare kan vaske klär en gang i uka her. Når vi drar til föden må eg også ha med alt babyen treng av klär og bleier som skal holde til vi drar hjem igjen...... Så fikk starta idag med litt småting. Artig kjöpe rosa........men må jo ha en overgang så ble litt andre farga også......

Her er bilde av dagens kupp:


Ha en fin dag videre alle sammen!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så kos å begynne å gjøre klart til den lille.Ønsker deg god bedring!Eivor

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Takk skal du ha Eivor :))