5 december 2011

JULEFORBEREDELSER (eller mangel på det......)


Ja da närmer det seg jul (skrekk og gru.....), Adams bursdag og vår bryllupsdag.......

Har kjöpt 1 julegave.
Bakt 0 julekaker.
Vasket 0 kjökkenskap.
Vasket rundt 0 rom.
Laget 0 julekort.
Skrevet 0 julekort og 0 julebrev.
Har 41 kroner på konto......så dette er jo bare FANTASTISK!!!!! (men får ei lönning för jul da)

Er på etterskudd med bursdagsgaver siden september, og blir bare sendt til närmeste familie og fadderbarn (og noen få venninner).

Er det rart man blir stressa eller hur?????

Har noen få daga på meg til å få kjöpt gaver og sendt til Norge för fristen, så om gavan kjem i romjula eller etter nyttår så gjör eg mitt beste.....

Tror ikke det blir noe särlig med hjemmebakte småkaker. Ingen som spiser det alikevel. Blir jo bare meg og Adam her. En med dårlig matlyst og en som ikke er vant til julekaker. Så blir nok ingen savn etter det.....

På Adams 32 års dag drar vi kanskje ut og spiser. Han har bursdag 12 desember.

På bryllupsdagen 17 desember skal vi på julebord for alle som bor i silvergården. Kan jo bli koselig......

19 desember blir Adrian minstemann 16 år. Synd vi misse den da......og eldste gusönn Tor-Christian fyller 18 17 desember.

Pröve å tvinge inn julestemning, men dårlig med det....... Ikkeno snö og ikke så mange kristne her som pynter med lys og adventstake/stjerne. Men inne i sentrum er det flott med julegate og juletre. Spiller julemusikk hver dag i håp om å få jule-aha-opplevelsen.

Men pinnekjött, ribbe, surkål er i boks....... Så i teorien blir det nok jul i år også......


Ei fin adventstid önskes til alle, men husk det blir jul uansett om ikke 7 kakesorter er bakt.... Og om ikke alle kroker og skap er vasket og sterilistert. Nissen har ikke tenkt seg inn der uansett.......

Kramis <3<3<3

3 kommentarer:

Vintagepia sa...

Kjære Randi!!
Føle sååå mæ deg...mæn vesst dæ e æi trøst så bli dæ ikkje baka nåkka særli` her hæiller...mæn når dæ e sagt så e dæ førr at vi fer nerover tell ho Astrid og co. 20 desember og bli dær tell 2dre januar...æi hæiller bli dæ vaska i aille krika og kroka mæn litt advæindtsstæmning har eg no ordna da...skal lage nån pepperkake på søndag førr Benne sin del...æillers har eg tænkt å sy ruill og lage sursild å ta mæ VESST eg får ti`a og har ork...har og løsst å lage julekonfækt...VESST eg får ti`a og har ork...sånn e dæ mæ dæinn saka!! Godt du har go`e vænna som sæinne deg pijnnekjøtt...ribbe og surkål så litt norsk julestæmning får du no ailltids...mæn skjønna godt at du savne aillt dæ aindre som høre jula tell...ikkje mijnst ongan...håpe du allikavæl får æi fin jul og om ikkje længe har dåkker småfolk i huse :o)
Masse klæmma fra dæ likkje rø`e huse`i skogen...Vintagepia

Mitt Paradis sa...

Hei Randimor :) trøst deg med at eg e i samme situsjon,altså med Julefølelse :)) du e heldig som har ett lite nurk i magen,mykje meir verdifullt en ei julefeiring,kos deg heller med graviditet,og ta vare på deg sjøl og den lille :) om julekaken ikkje e bakt,eller kver en krik og krok ikkje e rundvaska,så kjem no Jula (og går)uansett...det e de små tingan i livet som e viktigast te syvende og sist,eg e på mange måta glad eg e langt unna det julestresse,som eg syns blir berre meir og meir stressanes førr kvert år...Og no kan du jo kose deg med ribbe og pinnekjøtt,masse Jul berre det :) Godklem te deg,og stress ned..pust inn,pust ut,og nyt heller :)

Anonym sa...

Hei min veninne:)Jula kommer og går,men jul blir det no uansett.Sender julegavene til deg den 12 des,eller 13.i dag har vi no bakt rundstykker ,og eg har begynt på sjakkbrikkene,det er no ett helt prosjekt de sjakkbrikkene,men de må jeg bake til jul:)må vel bake russiske kyss også,som jeg og du brukte å lage i lag:)også serinakaker og krumkaker,men da er det stopp.Holder med 4 sorter for oss:)Håper du blir bedre i formen din.Hils Adam fra oss.Sylvi.