4 december 2011

SYKEHUS IGJEN.......

Först vil eg takke alle som kom med gode råd igår om å snakke med legen....... Når man sitter her man bor og ikke har värt gravid på noen år så er fb-venner veeeldig god å ha......

Over flere dager så har eg hatt dårlig syn, dobbeltsyn, svimmel, hjertebank, hoven i fingre/fötter/ansikt, generellt uvel som om når man har feber (men ingen feber...), vondt i överste del av mage og generellt dårlig matlyst og problemer å få i meg drikke. Så etter gode råd så ringte eg sjukvårdsopplysningen 1177 der man kan få gode råd. Ho klikka totalt og satte meg over til forlössningen i Lund (födeavdelinga). De mistenkte med en gang svangerskapsforgiftning/havendeskapsforgiftning. Tok taxi dit etter å ha pakket en bag. Ble tatt godt imot og det ble tatt blodpröver, urinpröver, registrering av fosterlyd og om eg hadde rier/verker. Alt bra med babyen. Hadde ikke mistanke om noe anna for siste dagene har det värt fullt kjör der i magehuset fra morra til kveld.......
Lå hele natta med registrering. Blodtrykk var bra 120 over 75. Ingen eggehvite. Men blodpröver viser at eg er "underernärt" (som personer som er vegan og ikke spiser egg, fisk og kjött). Veldig törr i huden som er et tegn på väskemangel/väskebrist. Det kunne väre grunn til hodepine, svimmelhet og synsforstyrrelser. Tempen min er veldig lav til tross for at eg er hot hot hot og röd i tryne. Da eg blei innlagt var den bare 35,6. Blei godt tatt vare på heile natta. De sendte meg hjem med beskjed å stresse mindre, slappe av (som om eg ikke gjör anna om dagene), spise det eg vil og liker, og drikke massevis. Hadde også mistanke om urinveisinfeksjon så det har de satt på dyrking. Bruke jo få det når eg e gravid så det kom ikke som noe sjokk akkurat......

Blir ikke synet bedre framover skulle eg ta å kontakte fastlegen..... Formen idag er jo det samme som igår så må ta tida til hjelp. Psykiatrien sier eg har en spiseforstyrrelse så derfor eg har problemer å spise spesiellt når det blir stress....... Siste uka har det skjedd mye i mine omgivelser som ikke akkurat har gjort spisinga mi bedre..... Stress e ikke akkurat det man gjör, men det man tenke skulle värt gjort....... Mye stress i mitt hode ang jul, julegaver som må väre sendt för fristen, penger skal rekke til så mye og forberedelser til baby, og brev som forsvinner i posten fra NAV så de måtte sende på nytt....... Er det rart man stresse......

Stakkars Adam midt oppi allt dettan. Han har jo mista noen fortidligfödte sösken, og tanta og onkelen i malmö fikk sin lille Zion i uke 23. Så han ble jo veldig redd...... Men denne lille urokråka skal holde seg der ho skal til i februar. Annet e ikke akseptert....ha ha..... E nok sant at jenter lager mer problem enn gutter. Har aldri hatt så mye prob i svangerskap som med denne lille tötta...... Så vi har noe å se fram til neste åran med trassalder og pubertet hvis dette e begynnelsen. Ha ha.....

Enda en gang takk for god stötte og råd. Facebook er ikke bare tull bestandig.....

Kramis från Randi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, jeg håper sykehuset har sjekka deg for stoffskifteproblemer, for det har disse problemene du beskriver. Dette er noe du ikke trenger å ha hatt før, men som kan oppstå under svangerskapet, og forsvinne igjen etterpå. Men regner egentlig med at sykehuset har dette som en rutine. God bedring, og håper du blir frisk nok til å nyte tida som kommer.
/Karen Inga

stin sa...

Masse god bedring fra meg også!