27 januari 2012

FORLÖSSNINGEN IGJEN..........

Ja da var man hjemme igjen etter noen tima på forlössninga i Lund igjen. Altså på födeavdelinga.
Har hatt verker hele dagen siden kl 6.30 i morrest. Hadde flere ärend i byen så prövde no å få det gjort imellom verkene. Eg hadde jo ikke så veldig vondt, bare ubehagelig. Eg satt mer på benker og stoler rundt omkring i centrum enn eg va inne på butikker....ha ha.... Eg e faen me ikke rett på en flekk. Flergangsfödende som meg burde jo vite bedre......

Så da eg kom hjem rundt kl 13 fant eg ut at kanskje eg skulle ringe og spörre om det va på gang eller. Har jo 29 dager til termin enda. Jordmora sa eg skulle ringe til föden med EN gang. Så da gjorde eg no det. Akkurat da va eg aleine hjemme, og hadde mer og mer vondt. Prövde å finne ut kossn vi skulle komme oss dit, og til slutt fant vi en sjåför. Han måtte bare slutte og stenge på jobb först. Så venta da i 1,5 time på han. Kom oss til slutt til föden.

De visste eg va på tur og satte meg på registrering med en gang. Hadde rier, men de var uregelmessig og ikke så sterk. De testa meg i alle bauer og kanter, og mente at eg rett og slett hoster på meg sammentrekninger. Pga astmaen. Väret her er veldig kaldt (-1) og gruelig kald vind....... De fant også ut at mine mageproblemer muligens skyldes magesår i tillegg til det andre. Og at den lille sparke meg der også gjör det ikke bedre. Så har fått nye magemedisiner og skal pröve se kossn det går. Er hjemme igjen for å vente på fler prövesvar.
De sa at bebisen kunne komme alt fra 2 dager til 2 uker. Ho hadde det bra der inne i magehuset sitt. Fosterlyd bra og nok fostervann.

Så da e vi heime å vente......
....og vente.........
...............og vente...........

2 kommentarer:

Linda Mortensen sa...

Heisann!
Høres ut som en slitsom dag for dæ og lille frøkna i magehuset. Ønske dæ iallefall lykke til Randi og glede mæ MASSE t å se bilda av prinsessa :o) Stor klæm fra mæ <3

Anne-Line Strokkenes sa...

Hehe, må no flire litt :-) Eg skjønne jo ikkje ka d der m å gå m rie og vea og ka d no heite i lengere tid (les: mer en 1/2 til 2 tima). Men eg har jo førstått at d e vel sånn d egentlig ska være :-)
Lillemor kjæm når ho kjæm og dokk e jo mer en klar te å ta imot ho.

Lykke te og masse klæmma <3