8 januari 2012

FRUKT OG GRÖNNSAKER........

Da eg skulle spise min restemiddag idag så slo det meg at mens eg prövde få i meg proteiner så satt eg og heller lagde liste i hodet mitt med mine favorittfrukt og -grönnsaker...... 

Har jo hatt det sånn i mesteparten av svangerskapet at frukt og grönt er mer fristende enn annen mat.
Så da middagen var inntatt så lå det kjöttbiter igjen på fatet, og grönnsakene var i magen.....
Grönnsaker er jo sunt, men eg får hele tiden formaninger om å spise mer proteiner.
Blodpröver viser at eg får for lite av det, og ved å se på hvite blodlegemer ser det ut som eg e vegetarianer....
Men eg e jo ikke det... Synes jo bare at frukt og grönt smaker så mye bedre,
og så er det jo billigere her enn i Norge. 
I Norge hadde vi ikke bestandig råd til sånnt, og taco var en av de dyreste matrettene fordi vi måtte kjöpe så mange forskjellige grönnsaker......

Så her er min lille grönnsaksliste:

  1. Fersk champingjong (stekt i olje med salt og mye pepper)
  2. Lök i alle slags varianter.
  3. Broccoli
  4. Blomkål
  5. Agurk
  6. Tomat (ja vet det egentlig er frukt.....)
  7. Maiskolber kokt med smör og salt på.
  8. Paprika (gul og röd)
  9. Hvitkål (både rå og kokt)
  10. Potet i alle varianter.
Og her min lille fruktliste (må ha, bare må ha):

  1. Klementiner
  2. Mango
  3. Honning Pomelo
  4. Fersk Annanas
  5. Gul kiwi
  6. Grönn kiwi
  7. Physallis
  8. Pärer
  9. Banan (må väre gul)
  10. Cantalope melon


Inga kommentarer: