12 januari 2012

JULEFEIRING 2011

Julen 2011 ble en anneledes jul, men vi koset oss sammen eg og Adam.
Vi våknet opp på juleaften til et strålende nydelig vär med solskinn....
Min förste juleaften med SOL!!!



Disse tre bilder er tatt på juleaften. Den närmeste blokka er den vi bor i.....





Her legger eg opp maten klar til å spises. Julemenyen i år bestod av ribbe, prinsekorv, surkål, svisker, ribbesjy og potet. Det va nyyydelig siden vi ikke hadde spist det på noen år...

Dekket på med vårt nydelige englesevise fra perfect home.
Julmust hörer til på juleaften.



Neida det er ikke alkohol i glassene. Vår jul var alkoholfri.....

Adam koser seg. Svinekjött spiser han bare et par ganger i året.

Dessert må man ha når det er jul. Norsk riskrem med dansk kirsebärsaus.
Nyyyyydelig!!!!
Adams favorittdessert.
I sverige kaller de det "Ris a la Malta"

Adam åpner julklapp fra fruen. 
Det var en hårtrimmer (så heretter er skjegget så flott atte.....)
Vi glemte ta bilder av gavene hans, men han fikk også hjemmestrikkede votter og hjemmestrikket mobilvott  fra svigermor, koss headset fra Serafina og hodelykt fra altagjenget. 

Her er jeg med gaven fra gubben. Sort undertöy (juhuuu) og nydelig parfyme som heter "viva la juicy"

Her er noen gavene til meg og Adam.
Fikk også litt penger overfört på konto,
og litt julemarsipan som havna i magen....ha ha....
Gavene bestod av pysjamas, undertöy, 3 par strikkede sokkepar, strikket mobilvott, morsomt skilt som vi skal henge opp over babysenga, smykke, juleblader fra norge, og en strikket julekurv.
Takker alle sammen for flotte gaver!!!!
De gavene som kom i romjula kom desverre ikke med på bildet.

Lille Serafina i magen var heldig å få gaver uten at ho va födt engang...he he....

1 juledag var det også tradisjonell norsk julemat.
Da var det pinnekjött, kålrabistappe, sjy,  kokt potet og gulrot.



Vi hadde også middagsgjest den dagen. Mohammed fra Ghana/Gambia.
Han elsker pinnekjött, og det gjör Adam også.
Har servert pinnekjött til masse utlendinger opp gjennom årene, 
og alle synes det er nydelig.
Hvis eg blir forretningskvinne skal eg eksportere pinnekjött til andre land...ha ha....

Mohammed og Adam.
Mohammed var vår eneste besökende i hele jula faktisk.

Jula 2011 ble et godt minne selv om eg grua meg noe vanvittig til den.....

Takk Adam for at du gjör livet mitt så fantastisk!!!!!


5 kommentarer:

Anonym sa...

koselig dere har det.....hilsen ole...

Vintagepia sa...

Hei Randi og godt nytt år tell dokker begge !!
Såg ut som dokker hadde dæ koseli` sæll om dokker va` bære dokker to...tell næste jul e dokker iaillfaill 3...hihi:o)
Bli koseli` førr dokker å få besøk av onagn dine mæ kjæresta...ikkje nåkka ainna kainn måle seg mæ dæ egentli`...jo...kanskje likkjepia sin ankomst...hihi...kainn iaillfaill sammenlignes :o)
Hadde jo en kjæmpekoseli` jule og nyttårsfæiring ne`re hos ho Astrid og han Espen og bæstemorguille...mæn dæ blæi mæir slitsomt æinn eg hadde rægna mæ så tell næste jul bli vi hæime...blæi mykkje styr førr vi fo`r ne`rover og va` ganske slit`n mykkje av jula mæn dæ va` utruli` godt å sænke skuildran nån daga da :o)
No nærma tærmin din seg mæ stormskrett...ikkje længe igjænn no...ønske deg og Adam masse løkka tell og så gle`r eg meg tell å se bilda av nurke !!
Masse klæmma fra dæ likkje rø`e huse` i skogen...Vintagepia

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Tusen takk Ole....

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Takk Ruth og godt nyttår te dåkker også. Ja vi har mye å se frem til i år, og mye som skal planlegges og som skal passe inn. Men like å planlegge......

Klem fra meg

stin sa...

Jeg fikk julestemning av å se bildene dine, ser ut som dere hadde det veldig koselig! Her har ukene i det nye året gått til sykdom. Forhåpentligvis erdet snart bedre tider, og jeg kan finne tid til blogging igjen. :-)