4 januari 2012

OPPDATERING UKE 33 (32+3)

Ja da har jeg og snuppa värt på kontroll igjen. Alt står bra til med oss to. Har siste uka, siden eg kom heim fra sykehuset, hatt en fölelse og drömt om natten at der er ingen flicka men en liten pojke...... Men idag på UL ser de fremdeles ingen snopp. Så da går vi fortsatt for ROSA.... He he..... Alt ser ellers bra ut på UL, men det blir nok en liten lillesöster (bokstavlig talt) uansett om eg går tiden ut eller ikke....... 

Ultralyd termin: 25 februar
Mens termin: 29 februar
Uker som er gått: 32 uke og 3 dager
Uker igjen: 7 uker og 4 dager
Kjönn: Jente
Aktivitet i magen: Veldig mye aktivitet, men ho begynner å få mindre plass å sparke på. Nå er det mer en slags rullende fölelse, og magen buler alle veier...
Fosterlyd: Helt fin. Ligger på rundt 144 hver gang vi måler.
Navneforslag: Ja har enda funnet verdens fineste navn verdt en prinsesse....... Serafina :)
Vektökning: Enda ikke kommet opp i vekta eg var da eg ble gravid. Har ikke lagt på meg mer enn 1 kg de siste 2 mnd.
Innkjöp: Kjöpt vogn, stellebord, seng og litt småtteri. Fått fra venner og familie litt brukt babytöy, liten dyne, större dyne, sengetöy, leker, brystpumpe, babycall. Men mangle mye enda. Önsker klär fra 68 og oppover.
Strekkmerker: Fått noen under magen... (der solen aldri skinner he he....)
Plager nå: Mye muskelsmerter over magen og kynnere om natten. Litt lavt blodtrykk til å väre meg ( 110/75) men ikke så lavt som sist uke. Bedre matlyst, men spiser fortsatt som ei mus. Klarer eg 2-3 måltid på en dag da har eg virkelig värt flink. Får vondt i magen av fyrverkeri. Snuppa blir redd og hopper til. Hun begynner å hikke..., mens jeg får magesmerter. Bekkenlösning har kommet for fullt, men ikke så ille som med guttan.
Sulten: Nei kan godt klare meg uten mat.... Presser i meg 2 måltid om dagen og et par frukter.
Matkick: Klementiner.....
Drikkekick: Varm melk med o´boy er populärt for tiden....
Lukter jeg ikke tåler: Sterke lukter får eg noia av....Kan brukes som sporhund.....
Kynnere: Ja nesten hver natt.....
Fosterleie: Har nettopp snudd seg med hodet ned siste uka. Ligger med ryggen til venstre.
Forventet födselsvekt: Blir en liten söster mellom 33oo g og 3500 g om hun kommer rundt termin. Brödrene var 3850 g og 4070 g da de var födt. Idag var ho 1951 g. Eg var ca 2400 g da eg var födt.
Vann i kroppen: Nei det har gitt seg igjen..
Neste kontroll barnmorska: 17 januar
Neste UL: Ingen planlagte
Pakket bagen: Fikk beskjed å dra hjem å pakke bagen klar da eg lå på perinantalavdeling 44 i lund sist uke. Så har lagt til side det eg tror vi trenger for 1 uke. Men vi mangler bag og bilstol enda..... men vi har da begynt...... Kommer ho no så må eg väre på sykehus en stund, men om hun kommer rundt termin så drar vi hjem dagen etter regner eg med. Om det ikke er noe spesiellt med meg eller ho. 
Humöret: Veldig god fölelse i kroppen. Glad og fornöyd. 

Utslitt og lykkelig på julaften...ha ha....


Inga kommentarer: