3 februari 2012

FRUSTRERT OG SURKAT

Mange frustrasjonståra hos meg siste dögn.....
Hate å bare sitte her og ingenting gjöre.
Må kommandere mannen til alt mulig....hent ditt...hent datt....hjelp meg på do....kle på meg.....lag mat til meg......osv....
Eg e jo ikke akkurat sånn te vanlig.
Sjöl om eg har vondt te tider og dårlig på andre måta så e eg sjölstendig.
JA eg kan klage og surke, og det synes eg e min menneskerett :))
Men når eg har smerta eg ikke e vant til så blir eg helt satt ut.
Akkurat no måtte Adam på oppdrag å hente krykker til meg.
Derfor har eg ikke turt å spise idag. 
Treng jo hjelp til å komme meg på toan, 
og dusjen er bare å glemme.
Kommer meg ikke opp i badekaret engang.
Blir helt satt ut når hverdagen min blir totalt forandret, vanedyret som eg e....
Håpe bare det ordner seg fort igjen.
Det som skjedde var at eg har jo fibro og bekkenlösning,
og skulle dytte til skittentöyskurven (som var nesten tom) i heisen så eg fikk plass der eg også.
Dumme meg dytta med höyre fot og der var skaden skjedd.
Det stakk til så eg nesten svima av.
Trodde at no kom både baby og alt mulig på en gang. 
Flaksen va jo at eg var i heisen og ikke i tvättstugan.
DA hadde vi hatt problem.
Adam fikk store meg baksa inn i leiligheta og plassert meg i en sofa. 
Der ble eg sittende resten av dagen....
Foten kan ikke flyttes framover, bakover eller löftes.
Klarer noen ganger å dra den etter meg men utrolig smertefullt.
Paraceth funke ikke. Har sterkere i huset, men det har eg ikke tenkt å utsette snuppa for.
Så her sitter eg mildest talt frustrert.
Tenke med gru på at födselen skal starte för bekkenet e blitt bedre.
No må ho pinadö bare vente noen daga så eg kjem meg litt igjen....
Det som e ekstra frustrerende e at her er jo bare meg med kjörekort,
så kommer meg ikke noe sted sia eg ikke kan kjöre bil.
Finnes jo buss og tog, men om eg må til Lund sykehus så blir det problem IGJEN. 
Derfor har eg ikke ringt legen, barnmorska eller andre.
Går nok over om noen daga.
Skal til barnmorska på mandag morgen så e eg ikke bedre til da så får no ho avgjöre ka som skal skje.
Muligens eg lekker fostervann også etter denne episoden....såe...ja ja...
Men har ikke hatt verker siden de stoppa på tirsdagen, 
så tar det ikke så seriöst.

Da har eg fått surka litt og det var godt...he he.....

2 kommentarer:

Vintagepia sa...

Hei,Randimora :o)

Dæ gjør godt å få surke lit...skjønna godt at du e frustrert!! Ka du ikkje skulle plages mæ...dæ værste e væl å ikkje græie å gjøre nåkka og måtte mase på ainner ætter hjælp...hate dæ eg og !! Bra du ikkje va` ne`re i tvettstugan iaillfaill...hihi :o) Godt at du har bevart humøre` og galgenhumor`n :o)
Håpe dæ går seg tell snart og at om ikkje længe kjæm likkjesnuppa ut i værd`n !!
Tus`n takk førr koseli` kommnetar på bloggen min...dæ varme skal du vette :o)
Masse varme klæmma fra dæ likkje rø`e huse` i skogen...Vintagepia

Hildes Scrappeunivers sa...

Huff stakkars deg!
Håper du blir bedre snart Randi! Høres grusomt ut. Jeg fikk akupunktur mot bekkenløsningen og det hjalp mye på smertene.

Klem