1 februari 2012

OPPDATERING UKE 36+3

Ja da var det på på tide med ny oppdatering. En stund siden sist. Formen er varierende og lillesnuppa har prövd på tjuvstart, men har roet seg no. Spent om noe skjer når det er fullmåne neste uke, eller to dager för og etter. Synes ho kan vente til ho e blitt större så ho ikke får mageproblemer. Våres lille snuppe blir flaskebarn nemlig. Har kjöpt inn flasker og flaskevarmer. De i systemet rundt oss er redd eg blir mer syk etter födsel om eg amme. Har lett for å bli hypoman og da blir eg stressa og babyen får stresshormoner gjennom morsmelken..... Men har lyst å gi ho morsmelk de förste dagene når den förste melka kommer, og om dagen (såfremt eg kan og ikke må begynne med medisiner som ikke kan kombineres med amming). Adam skal väre hjemme med oss og ta nattevåken de förste ukene. Sövn er alfa og omega for min psyke så det anbefaler BUP-spedbarnsenheten oss som vi har oppfölging fra. Tror og vet at det går bra med oss alle tre..... Vi har forberedt oss lenge, og Adam får foreldrepenningen for å väre hjemme i begynnelsen. Blir nok merkelig om eg ikke kan amme siden Andreas fikk til han var 1 år og Adrian til han var 6 mnd. Er jo så lettvindt med puppen som alltid er i närheten, rett temperatur til enhver tid osv.

Ultralyd termin: 25 februar
Mens termin: 29 februar
Uker som er gått: 36 uker og 3 dager
Uker igjen: 3 uker og 4 dager (eller 24 dager)
Kjönn: Jente
Aktivitet i magen: Mye aktivitet fortsatt selv om det begynner bli dårlig plass der inne i magehuset.
Fosterlyd: Helt fin. Ligger på rundt 144 hver gang vi måler.
Navn: Ofisielle navnet er Serafina, men det kommer flere mellomnavn og etternavnet blir en overraskelse til "naming cermony" som vi skal ha når hun er 1 uke gammel.
Vektökning: Hittil ikke nådd det eg veide för eg ble gravid. men veier meg ikke så ofte siden vi ikke har vekt hjemme. Men föler eg har lagt på meg endel siste par ukene.
Innkjöp: Har fått tak i det meste som er viktig. Mangler noe småtteri som får komme etterhvert.....
Strekkmerker: Ikke mange. Noen under magen som eg ikke klarer se, men de föles...ha ha....
Plager nå: Bekkenlösning, svimmelhet, hodepine, kynnere (förvärker), småblödning, törr hud, vanskelig å sove.
Sulten: Har fått mer malyst de siste ukene.
Matkick: Japp, rå gulrot, druer.
Drikkekick: Cola
Lukter jeg ikke tåler: Sterke lukter får eg noia av....Kan brukes som sporhund.....
Kynnere: Jepp
Vann i kroppen: Nei, kun enkelte dager kan det väre litt i fingrene.
Neste kontroll barnmorska: 6 februar
Neste UL: ingen planlagte
Pakket bagen: Ja den har värt klar siden beg av januar siden formen har värt så som så...
Humöret: Godt humör, men lettrört...ha ha....


Vi var så heldig å fikk kjöpt 18 tåteflasker til 60 kr. 
Da bare 1 flaske kostet 55 kr så syntes jo vi at det va et kupp..... 
Det mangler smokk men det kjöpe vi utenom.
Fikk også tak i flaskevarmer som kan brukes på ström, og i sigarett-tenneren i bilen. 
Betalte bare 130 kr for den og den var lite brukt.
Så flaskevarmer og flasker til under 200 kr for alt va vi veldig fornöyd med.

Mulig vi blir å kjöpe en sterilisator også, men det tar vi senere.

Så va det store spörsmålet hvilken morsmelkerstatning som er best.......
Noen som har tips så tar vi imot med glede.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Randi(">)
Vi var mest fornøyd med Collett sin erstatning, men de hadde ikke de ferdigblandede. Da brukte vi NAN. E veldig kjekt med noen ferdigbokser i stelleveska, var veldig lettvindt når vi var på farten. Marianne fikk mest NAN, mens tvillingan fikk Collett. Prøvde litt flere typa, men de likte vi ikke. De var dyre og udryge. No e det ikke lenge igjen til terminen din, lykke til! Det er foresten et nydelig navn dokker har valgt(">)
Hilsen fra Beathe.

Anonym sa...

PS: Flaskevarmer er genialt å ha på nattbordet, da slipper du å stå helt opp om natta! Det brukte vi!
BKC