24 maj 2012

Alt går så bra så....

Dåkker som kjenner meg godt vet at eg e kronisk syk,
og har värt det stort sett siden tenårene.
Kan vel skrive ei heil A4 side om eg ville, 
men det gidder eg ikke.
Kan heller fortelle hvor bra eg har det.....
Medisinfri nesten (kun litt ventoline et par ganger i uka for astmaen).
Har en lege som er "på meg" for å begynne med medisin for magen men da må eg slutte å amme.
Det er eg IKKE interssert i med det förste.
Smertestillende er ikke noe å kombinere med amming heller.
Så biter smertan i meg og fokusere på Serafinas skjönne smil <3

Det går fint å kombinere baby og fibromyalgi.
Man må bare planlegge litt mer.
Og eg e sta og vil klare alt sjöl....he he....
Så no da mine hender er kaputt så får eg läre meg å löfte Serafina på en annen måte.
Vogna er min beste venn. 
Lettere å legge Serafina i den og gå til avtaler,
enn å streve å bäre henne i bilstolen inn og ut av bil og kontorer.
For ikke å snakke om hvor greit det e å trille ho rundt i leiligheta. 
Vogna går i alle rom unntatt badet....he he..
Stellemadrassen har fått plass i senga hennes på dagtid sia ho e så aktiv.
Vil ikke risikere at ho havne på gulvet :(
Og skulle eg få "anfall" så ligg ho ihvertfall trygt til folk får låst seg inn hos oss.

Amming foregår sittende i sofa med hjelp av puter for å spare armer og hender,
men om morningen på ho pupp i senga vår og da sover vi sammen et par timer.
Men det e ikke så godt for kroppen som lett blir stiv når ho ligger tett inntil meg.
Men har lösning på det også.
Ho sovner på en handduk når ho puppe, 
og så drar eg ho litt unna til pappas del av senga.
Så sover vi så godt alle sammen :)

Legene, psykolog, kurator, boendestöd, bup, BVC og kommunen synes alle det går så bra med oss,
at de fleste har avsluttet sine program. 
Eller lagd lengre tid mellom hver avtale.
FÖLES SÅÅÅÅ GODT!!!!

Nå skal bilen byttes ut også.
Min gamle fölgesvenn har gjort sin jobb og mer så det.
Skal få hjelp til å demontere mine hjelpemiddel og gjemme de til senere bruk.
Kjöper nok ny bil i august regner eg med....

Så da håpe eg dåkker som e bekymra for meg skjönne at dette går bare bra :))
Kjenne en alenemor i Malmö uten ben og har kun en halv arm.
Så kan ho så kan eg!!!! 

Må jo også bare si at mann min er helt utrolig.
Selv om han jobber lange dager, 
så klager han ikke over at det er han som må vaske hus og ta mesteparten av klesvasken.
Eg sitter jo ikke på räva da...he he...
Gjör det eg klare og han resten.
Vi e det perfekte team......
Sjöl Serafina spiller på samme team som oss :)))

LOVE MY LIFE!!!!! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

<3
Klem fra Eivor

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Klem tebake Eivor <3