2 september 2012

LITT HVORDAN VI HAR DET FOR TIDEN...

Helt i sin egen verden mens hun studerer plastblomsteren....... 


Serafina har värt i hundre idag, og nesten ikke hatt tid å sove. Var jo så mye spennende som pappa og mamma holdt på med. Vi drev å monterte en ny hylle i stua....
Fra kl 9.30 til kl 23 hadde hun sovet 3 ganger, men bare ca 20 min de to förste gangene og 1 time den siste. Ho har begynt å komme seg opp i krypestilling og står der og vugge. Så da ho va lagt seg fant eg ho i akkurat krypestilling i senga. Skjönte jo at Ronja Röverdatter aldeles ikke var klar til soving. Så da hun kom ut i stua igjen var det noe nytt ho hadde funnet ut..... Ho strekker seg opp etter bordbein, mitt bein, tv-bord osv akkurat som ho har tenkt å stå..... Så her går det unna i utviklinga dag for dag.
Naboene må dessuten tro vi ikke er snill med henne. Hun eeeeelsker å hyle. Höyt og lenge :))))
Ho veit også godt forskjell på mamma og pappa og hva hun kan gjöre med oss. Kveldsmaten er det bare pappa som kan gi ho. Nemlig gröt. Når eg skal gi ho er det grimaser og hun snur seg bort og kniper munnen igjen, men hvis pappa gir henne (akkurat samme type gröt) da er det mmmmmmmm...... og vi hörer ho nyyyyter den :)))
Vi bruker begge briller, men bare pappas som blir dratt av. Mine får stort sett väre på nesa mi. Ho elsker å lage (hvordan skal eg få det sagt så andre enn nordlenninger forstår....) "fröselyda" med munn så du får deg en dusj i tryne. Det er ho ekstrem med når ho står på fanget til faren så han e våt i hele ansiktet..... Mens hos meg skal ho suge og smake på bar hud som ansikt, halsen og armene/fingrene. Idag sovnet ho nesten mens ho sutta på haka mi....ha ha.... Den funke bedre enn smokken :)) Neida ho bar begynt å like smokken litt bedre no etter vi gikk over til MAM 6mnd+. Men på hennes vilkår. Aller helst puppen. Og kun den funke til soving. Stort problem no som eg må slutte å amme. Prövde å trappe ned, men med resultat at ho vil bare ha mer og blir helt panisk om ho ikke får...... Sukk.... Ikke lett å slutte. Men mamsen har kniven på strupen brutalt sagt......skulle helst ha slutta for et par uker siden pga mammas helse.

Mandag skal Serafina til lasarettet og undersökes om hun kan ha astma. Hun får ofte luftveisinfeksjon, og ellers en liten hoste som gjör hun kan brekke seg og kaste opp slim en til to ganger i uka. Men frisk og fin ellers. Greit å få det sjekka siden vi har det i familien.
Mandag skal også mamman få skinner på begge sine hender. Har endelig fått vite hva som feiler de etter utallige legebesök det siste året. Fysioterapauten visste heller ikke, men da eg kom til en arbeidsterapaut som faktisk også var spesialist på hender. Så stillte ho diagnose etter 5-10 sekund. Har et fancy navn som: Morbus de Quervain. Men populärt kallt seneskjedebetennelse (senskideinflamasjon på svensk) i tommelen. Har hatt det så lenge at de vil lage skinner til meg som eg må ha 3 uker uten å ta av. Kun når eg dusje kan de taes av.... Blir eg ikke bedre av det er operasjon neste alternativet. Da blir det gips på begge hender 6 uker. Så pröve dette först. Men ser jo problemer i at eg er alene på dagenen med Serafina mens faren er på jobb...... Men men...vi har jo lärt os forskjellige måter å klare dagene i lengre tid nå siden hendene er så vonde. Bare å väre oppfinnsom :))))

Nei nå er det sengetid for meg også. Skal på bakluke-loppis i morgen. Ikke bare ett, men to faktisk. Så da må man tidlig opp å se om man finner noen kupp :)))) Eeeeelsker loppis <3<3<3

NATTINATT!!!!

Inga kommentarer: