3 september 2012

MMS-MULTIMODAL SMÄRTBEHANDLING

Som eg har skrevet om på fb idag har eg fått på meg de hersens handskinnene i plast idag.
Kan kun ta de av når eg dusje.
Skal også få en annen type som er mykere og i strech-materiale som eg skal bruke senere.
De måtte bare bestille de til meg.


Hendene har värt et problem i mange år sånn fra og til, og no da eg var gravid så ble det bare värre og värre.
Har ikke fölelse i hendene om natta når eg våkne, og om morgenen.
Det har värt Adam som har måttet hentet Serafina og lagt ho til puppen om natta/morgenen.
Har blitt undersökt av flere leger og på sykehuset, men har fått höre at det har värt pga jernmangel, fibromyalgien, at eg har ligget for kjärt osv.
Men da eg var til intervju på MMS-teamet for litt over en uker siden, så stillte arbeidsterapauten diagnosen etter ca 10 sekunder. 
Nemlig seneskjedebetennelse i tommelen (på begge hendene).
Vanlig hos flyvertinner og småbarnsmödre :)
Så no har eg fått skinner for å se om det hjelper.
Egentlig vil de operere og gipse, men det går ikke pga amming.
Derfor kan eg heller ikke ta smertestillende av litt kraftigere slag og betennelseshemmende.
Pröver jo slutte å amme, men det er ikke lett nei......

Men det var dette MMS opplegget da.....
Fra mandag begynner eg på en slags smerteskole.
Den skal pågå 6 uker på dagtid.
Noen timer hver dag, 4 dager i uka.
Problemet er da at der kan jo ikke Serafina väre med.......
Så er på aktiv leting etter barnepass her hjemme hos oss.
Adam har jobb ut neste uke som vi vet om idag....., men kan fort bli mer....
Så mulig vi bare trenger pass 1 uke.
Men kjenner ikke så mange aktuelle for den "jobben".
Ikke som Salangen der alle kjenner alle......
Ikke bare å overlate det mest dyrebare man har til fremmede.
Skal snakke med to denne uka så håper det blir å funke :)

Höres jo så interessant ut så vil jo gjerne ta imot tilbudet.
Stikkord i ukeplan er:

*Basal kroppskännedom
*Vardagsergonomi
*Ventilen (som er en samtalegruppe)

Ellers så er det å väre sammen med andre i samme situasjon.
Skal gjöre ting sammen som bl. male.
Bruker å väre mye humor og skratt på disse gruppene, og det liker jeg jo :)))

Da skal jeg snart hoppe i seng.
Har värt en lang dag!!!

Nattinatt :)

Inga kommentarer: