6 april 2013

SÅ RANT BEGRET OVER........

Når man er helt på tuppa fordi man er sliten, har vondt, sövnmangel mm
Så tipper det over tilslutt....
Og det gjorde det idag.
Av en liten bagatell som at vi plutselig ikke hadde internet, tv eller telefon.
Ja det höres ut som en liten detalj,
men når det er syke folk i huset og man ikke har mulighet å få tak i de man trenger om det skulle oppstå noe akutt da klikka eg.....(flire av det no...ha ha....)

Vi har bredband fra samme leverandör som vi har hatt siden desember 2011, 
og vi har nå modem nr 6.
Noe skjer i dette huset som vi ikke aner.....
Adam var på badet, Serafina satt på gulvet og lekte og eg satt på internet.
I bakgrunnen stod tv på men uten lyd,
og spotify spillte fin musikk.
BOOM det ble stille.
Og modemet bare stod å blinka.

Eg hadde våkna opp til en smertefull dag, Serafina hadde feber.
Så mannen måtte dra på butikken uten oss.
Men når ikke bredbandet funke så funke ikke telefon, tv og internet.
Idag er det ekstra viktig det funke siden Serafina driver og testes for sin matallergi,
og man aldri kan vite hva som kan skje.
Porttelefon er knyttet til hustlf så om noen vil inn til oss,
så kan eg ikke slippe de inn porten heller.

Dermed fant vi ut at Adam skulle vente med butikken,
mens eg ringte Bredbandsbolaget fra mobilen.
Hadde 42 kr igjen på kortet.
Eg så ringte......köööööö....
Eg venta i mellom 6-10 min som ventetida var.
Fikk endelig kontakt og bad de ringe meg tilbake.
Det var helt greit.
KLIKK sa det för eg fikk gitt de mobilnummeret.
Fritt for penger på mobilen.....

Det var da det rant over.
EKSPLOSJON
Sier bare stakkars Adam.
Fikk man ikke öse det ut over bredbandsbolaget så ble det han.....
Logisk eller?
Furta og surka meg ferdig,
og der dukka Adam opp med nytt kontantkort.
Etter å ha mannet meg opp ble det ny runde med venting,
fikk snakke med en på support.
Som ikke kunne finne modemet vårt.
Det var DÖD.
Heldigvis hadde vi ikke sendt tilbake det vi byttet ut for et par uker siden som muligens bare hadde en ödelagt ledning.
Foreslo å pröve den med de nye ledningene.
OHHH YEAH
På nett igjen :)

Da ble det solskinn og glede i silvergården.
Fikk snakket med mamma og pappa Otte.
Adam smekket opp med middag.
Nyyyyydelig domoda med kylling.
Mys pys med familien.
Serafina var i seng kl 20.
(med en temp på 38.6)
Håper bare det blir ei god natt i natt for oss alle 3.

Og om alt ser bra ut i morgen skal vi på baklukeloppis rett bortenfor her.
DET gleder vi oss til.

Og så skal vi ta av lappene hun har på ryggen mellom kl 13-13.30 i morgen.
Det kan bli litt skriking for de er dekket av ett stort tape over hele ryggen.....
Men så skal ho få bade av seg all guffe siden ho ikke har fått badet på en stund.
Ja om hun ikke har höy feber da vel å merke.....

Nei nå blir det litt titting på netflix til det blir sovdags!!!

Hejdå

1 kommentar:

Marit F.O sa...

herlighet Randi, æ sende dåkker masse varme tanker og føler virkelig med dåkker <3 Håper inderlig at dåkker har fått dosen for både dette og flere år fremover <3 Mange klemmer og gode tanker fra The Osaze`s