10 december 2013

En helt vanlig husmor-hverdag

Ja hva har da en hjemmevärende husmor gjort idag 9 desember?
Har gjort veldig mye faktisk (selv om det kanskje ser litt kaotisk ut for andre).
Hadde vekkerklokka på ringing kl 9 så eg og snuppa ikke skulle sove til langt utover formiddagen...
Hadde av vane slått av lyden på mobilen....dumt...
De hadde ringt 2 ganger fra DHL at de hadde en levering for meg.
Hadde bestillt kurvsystem til det ene skapet til Serafina.
Leiligheta vi bor i har innebygde skap som har värt siden huset ble bygd på slutten av 60-tallet.
Er ikke så mye hyller kan man trygt si....
Landskronahem har kjöpt en for oss, men resten måtte vi fixe sjöl om vi ville ha.
Nå er stellebordet på tur ut, så mister jo noen skuffer da.
Fikk tak i sjåfören,
og rundt 12 kom han med min innredning.
Var nede i döra med Serafina og henta den.
En nabo var bekymret om eg hadde mann min hjemme som kunne hjelpe meg?
He he....Har da vel värt hjemmevärende singel i 10 år og måtte kunne litt av hvert :)
Så med en ivrig liten hjelper så smekka eg den sammen.
Sorterte ut for små klär som naboen får.
Noe gjemmer vi til lillesöster/lillebror/tante/onkel/svigersöster/svigerbror, 
om alt går som det skal og bebisen holder seg inni magehuset lenge nok <3

Innimellom kaoset på Serafinas rom,
så måtte hun jo sove.
Upraktisk mens mora var så godt igang. he he...
Men da fikk eg en liten pause for å se en episode unge mödre på tv.

Hadde det ikke värt for at en håndtverker kom på döra og skulle lime noen fliser....
Eg hadde fått beskjed forrige uke at det ikke skulle väre fliser der, så var mildt sagt forbausa.
Men det ble satt opp, og han kommer tilbake i morgen for å fullföre.
ENDELIG er de ferdig. 
Skulle ta et par uker, men har tatt 3 mnd fra begynnelse til slutt....

Innimellom så ordnet eg en samlepakke som skal til Salangen.
Skrev noen bursdagskort.
Lagde middag.
Kastet ut stellebordet
(stor pie no som går på potte flere ganger om dagen selv om ho ikke har slutta med bleie riktig enda).
Bleiskift tas mest stående på vår aktive jente:)
Snakket med mamma på telefon.
Snakket med svigermor og tre av Adams sösken, som alle bor Gambia, på skype. 

Innimellom serverte Serafina meg litt fantasimat,
vi så på teletubbies,
tegnet og klistret klistremerkene som var i dagens kalender,
danset litt til julesanger mm
Kosa oss masse.
Ser jo at snuppa er en liten kopi av mora.
Når hun leke skal det väre system og orden, 
og så rote ho det til for så å rydde det opp igjen :)

Ja det var en liten oppdatering på den ikke fullt så late husmora (idag),
i morgen kan det väre sofaleie.
Man vet aldri med denne merkelige skapningen...he he...

I morgen må vi nok holde oss hjemme til handtverkeren har värt her,
og mulig bovärden også kommer innom.
Skulle värt på posten og hentet en pakke,
 men trur eg bare skal få gubben til å gjöre det på tur hjem.
Greit sånn at postens utleveringssted er på stasjonsområdet.
Åsså va vi jo så sökke nysgjerrig på hva som kommer også......

Ja ja, dette var ett totalt uinteressant innlegg for noen.....
Men for andre så var kanskje det litt godt å se mellom linjene at ho Randimor har det veldig bra for tiden :)
Desember har alltid värt en töff måned for meg de siste 13 år....
Men eg surfe på bölgen av glede :)

På torsdag har gubben 34 års dag.....
OG han har gått med på at vi skal ha barnevakt og gå ut å spise på resturant her i LA.
Sist var det han som trekte seg.
Men förste gang er förste gang:) 
Får vi barnevakt på fredag eller lördag så skal vi pröve å väre "alene" for förste gang på 22 mnd <3
Juuuuu-huuuuu :D

HEJDÅ



Inga kommentarer: