6 december 2013

En snar tur innom för sengetid....

Klokka er nok langt over sengetid,
men vi har ikke hatt en helt vanlig dag hos oss.
Vi har storm og det hyler i vinduer og ventilasjon.
 Vinduene beveger seg,
 og det föles som vi svaie litt her oppe i 6 etasje (men sikkert bare innbildning...he he...)
Lyset blinker så vi har ventet at strömmen skulle gå i hele kveld.
Det har aldri skjedd ilöpet av de 3 år vi har bodd her,
så det kunne jo värt interessant å oppleve....
Mannen kunne ikke dra på skole idag da togene ble innstillt för han skulle hjem.
Så da var det best han bare ble hjemme sa de på telefon.
Han har jo nesten 2 timer reise hver vei, hver dag.
Når alt er i rute......
Mulig han blir hjemme i morgen også siden alt av tog er innstillt til kl 8 i morgen tidlig.
Og han reise hjemmefra kl 7 til vanlig.
For å komme på skolen tar han en buss og to tog.
Det siste toget bruker det å väre problem med kjöreledninger, mennesker på sporet (?) og når det blåser har det värt innstillt pga trär på sporet.
Håper for min del han blir hjemme for eg har time hos tannlege i morgen,
og vil helst slippe ta med snuppa.

Ho har värt sjuk siden mandag.
Feber, hoste og rennende nese.
Det er jo noe ho får ofte,
og vi har merkt at tar vi henne ut en runde så blir hun bedre.
Men det kan jo smitte så holder oss unna öppna förskolan til hun blir frisk igjen.

Idag dro vi en tur til centrum för stormen kom.
Serafina fikk reklamert på brillene som ble ödelagt etter 3 dager.
Feilslipt. Tykke glass og tynn infatning. Problem.
Men de fixa de midlertidig og bestillte nye.
De andre måtte vi justere litt så de ikke skled ned på nesetippen hele tiden.
Eg selv fikk hentet mine nye.
Så nå ser eg ok ut....ha ha....
Adam har kallt meg St.Claus i 2 uker LOL

Men juleforberedelser går det bra.
Fått unna det meste av gavene og sortert og pakket etter hvor det skal sendes.
PUH....litt av ett pusslespill.....
Julekort bestillte eg i helga, fikk på tirsdag, skrev på de og fikk sendt idag.
Men endel skal jo med gavene hit og dit så var bare å holde tunga rett i munn.

De förste julegavene med julekort kom tirsdag.
Måtte bare gjemme de med en gang.
Ligger ett par pakker å vente på posten, som skal hentes når stormen har lagt seg.
Og fler er på tur har eg fått beskjed om.
Blir mange runder på posten regne eg med :)

Så har eg endelig funnet ut hvordan eg skal stelle Serafinas hår på best måte.
Råd og tips fra en ung dame som er halvt nigeriansk og norsk.
Hår på blandede kan ikke sammenlignes med afrikansk eller skandinavisk.
Så har värt mye frustrasjoner her.
Venter (posten der også he he....) en spesiell kam med store tenner,
en shampoo/conditioner for slikt hår med shea butter i,
og sist men mest viktig: 
Leave in conditioner.
Så skal eg få skikk på de millioner av kröller på jenta :)

Nei nå får eg pröve å sove eg også.
Babycallen hyle pga uling fra vinduet til Serafina, 
og eg föle ikke helt for å slå den av heller siden ho hoste i perioda....
I senga vår like ho seg ikke så godt som i sin egen med sine 4 venner:
Storeapa, Lilleapa, Kanin og Lalla (den ble hetende lalla siden ho ikke klare å si nalle).
Alle fyller sine oppgaver, og er hennes beste venner <3
Lalla er den som alltid må väre med i vogna når vi skal ut,
og den har en suttegod nese :)

Nei nei...senga neste...

Natta <3

Inga kommentarer: