28 januari 2014

Tannlege og busskaos

Jadda da var det tid for tannlegebesök.
Her i Landskrona har det kommet snö som for en gang skyld ikke regnet bort over natta.
Da blir det kaos :D
Men eg må si at svenskene her har utrolig flott system på bröyting av veien.
Da vi stod og ventet på bussen kom det to bröytebiler kjörende på vår side av veien.
Eg e jo vant til snö kan man si,
så eg stillte meg inni buss-skuret bak en liten gjennomsiktig vegg.
Jadda det skjedde akkurat som e antok,
snöslapset sprutet inn med kraft av begge bröytebilene....
Eg, Serafina og barnevogna klarte oss fint vi.....mens andre ble sökk våt.
Rett etter bilene kom en liten varbil med to arbeidere som skuffet snöen som hadde kommet inni og utenfor buss-skuret unna vei.
Imponert ja.


Etter litt forsinkelse så kom vi oss inn på bussen, til stasjon, på neste buss (som var feil), av den bussen, löpe til neste buss (som var den rette), av på rett holdeplass, inn til tannlege-venterommet 10 min forsinket.
Av med jakka oog yttertöy av meg og Serafina.
Barnevakten ventet på oss der allerede.
Så kommer tannlegen og sier de er litt forsinket.
Takk gode gud for at eg fikk pusten tilbake för eg skulle inn i stolen!!

Da det var min tur var det bare 20 min til barnevakten hadde en avtale og måtte forlate oss.
Tannlegen begynte å se på det som skulle fixes.
Var ikke ett hull men en "skav".
Kjente godt han pirka, men tenkte på tidspresset....
Han spurte om eg trengte bedövelse men eg tenkte det tok enda mer tid....
Så eg fixa det UTEN bedövelse!!!
VA EG IKKE TÖFF???
Pleieren klappa meg på skulderen etterpå og sa at no kunne eg dra heim og slappe av resten av dagen.
Va sååå stolt av meg sjöl.
Tror at alt gikk så bra fordi eg hadde fullt opp og ikke så mye tid til å grue meg....
Barnevakten fikk suse avgårde og vi gjorde noen ärend för vi dro hjem.

Avslapping ble det ikke så mye av for da eg hadde spist for förste gang hele dagen,
så ble det bare au-au og sitting på skåla som er min gode venn for tida.
Finnes ikke kvalm så har god matlyst,
men det går bare rett gjennom.
Har tatt mot til meg og bestillt time hos legen.
Blir en ny igjen da den eg var hos sist hadde slutta igjen....
Så denne torsdag og mandag neste uke så skal blodtrykket måles.
Mandagen skal også det taes en haug med blodpröver,
så resultatet er klar til legetimen neste torsdag.
Har jo en forhistorie med höyt blodtrykk, höyt kolesterol, höye blodfetter mm så skal sjekke det först og fremst og så ang hvorfor eg sliter så med smerter i mage og feber tilsammens med det.
Kjenne eg blir utslitt bare med tanken på alt styret.
Hadde heller sett at eg kunne sitte hjemme i soffa og bare ha det helt ok....
Men det går jo ikke ha det sånn her.
Er jo noe som går ut over hele familien <3

Inga kommentarer: