7 januari 2014

Trettondag Knut, jula ut!!!

2014

Ja der var vi godt igang med 2014.
Det kommer nok til å bli ett bra år :)
I morgen skal eg ut for förste gang i år.....ja og da mener eg ut sånn bokstavlig.
Har ikke stukket nesa ut av döra siden nyttårsaften da vi var en tur på butikken.
Har funnet ut at den beste måten å spare penger på er å holde seg hjemme :)
Men i morra har eg ett möte, og det trengs å kjöpe inn mel og sånnt til en ny runde med bröd.
HATER svenskt bröd så bake sjöl selv om det er veldig smertefullt i mine hender og armer.
Idag har det värt röd dag her i Sverige.
Trettondagen..
Adam har hatt skolefri så han har gitt meg en liten "fridag" idag.
Först fikk eg sove helt til kl 11.
Men da hadde Fina mamma-lengsel og kom opp i senga mi <3
Så lagde han deilig lunch til oss to (med levende lys..)
Da Fina våkna tok han henne med seg og tok toget til Malmö til sin onkel og tante.
Der hadde de en liten namingceremony for lillebror.
Navnet hans ble 
Ebrima Saine <3
Han blir nok kallt Ebou..
Lillebror er idag en uke.
Han har det som normalt for ekstrem-premature barn.
Han var 530 gram og 29 cm lang da han ble födt,
så han har en lang vei å gå för han får komme ut av sykehuset..
Til den tiden kommer så pröve eg å hjelpe å få litt klär og utstyr til han.
De har jo ingen jobb enda og ingen visste jo han skulle komme 4 mnd for tidlig....
Så det ble litt kaotisk.
Eg har jo gitt bort det meste av utstyr og klär.
Har bare jenteklär igjen men ingen får jo jenter i denne familien vår <3
Vi venter jo på neste baby som kommer i jan/feb men da i Gambia.
Adams eneste stesöster/kusine venter en til baby...

Ja så var det jo trettondedag Knut-jula ut....
Men neida den har det så fint der den står så gir den noen dager til.
Har litt å gjöre i helga med tjei-middag hos en venninne så tenkte eg skulle få den ut för helga.
Så kan Adam få vaske og styre mens eg kose meg med mine gambianske venner :)

Ha en fin natt eller dag,
alt ettersom når du leser dette :)

Pusskram <3


Inga kommentarer: