23 mars 2014

Fölelsesmessig berg og dalbane

Denne uka har värt en fölelsesmessig berg og dalbane.
De som er venner med meg på facebook har nok fått med seg det..

Mannen min har värt i sitt hjemland Gambia i 2 uker,
og begynte hjemreisen sin tirsdagen.
Mens han satt på flyet fikk vi den mest grusomme forferdelige beskjed på telefon.
Hans lillebror Ebou som er prematurbarn og nesten 3 mnd gammel,
var blitt veldig syk.
Han hadde hatt en infeksjon i sine luftveier som var blitt bra,
men da de undersökte hans lunger viste det seg at han aldri kunne leve uten pustemaskiner.
Det nyttet jo ikke at han vokste fint og utviklet seg ellers når man ikke kan puste....
Så samme dagen som Adam kom hjem,
slo de av maskinene så Ebou fikk fred og kunne leke med de andre babyenglene i himmelen...

Vi var glad for å ha Adam hjemme igjen etter 2,5 uker uten han.
Men samtidig bare vi gråt og gråt for at lillebror var borte...
På rommet vårt stod alle hans klär og utstyr som han hadde fått i gave.
Eg fikk ikke sove för det var ute av vårt soverom......

Adam hadde jo massevis av gaver med seg fra familien sin der nede,
men når alt har roet seg skal eg sette meg å se på alt igjen da eg ikke huske hva vi fikk fra hvem.
Har bare värt kaos i hodet denne uka.

Midt oppi alt kaoset så har vi jo drevet med inskolning på förskolen for Serafina.
Masser av infor og fölelser der også,
men jenta stortrives så inskolningen ble kort og denne uka starter hun med sin nye hverdag.
I begynnelsen blir det fra 9-12 5 dager i uka.
Men etterhvert håper vi på 3 dager i uka fra 9-14.

Skatteoppgjör fikk vi jo en forsmak på også denne uka......
Ikke noe å rope hurra for akkurat.

Men vi avslutta uka med litt mer kalas.
Lördagen var vi invitert å feire ei nabojente som feiret sin 4 års dag på Busfabriken.
En stor innendörs lekepark.
Mat. drikke, kake og masser av lek.
Jenta ble rasende da vi skulle reise hjem,
men etter 5 min så sov ho sött i vogna si mens vi gikk til bussen.

Idag har eg sjöl bursdag....
43 år sier de.....meeeen eg föle meg jo ikke så gammel da ;)
Har ikke feiret noe da eg ikke helt syntes at det passer seg för etter begravelsen.
Men vi treklöveren dro på kinaresturant og spiste middag.
Og på vei hjem stakk vi innom ett bakeriyrsalg og kjöpte "tårta" og tok med hjem.
Så det ble da "tårta" (blötkake) til kvelds!

Liten miss at eg glemte å ta min magemedisin i morrest så da sliter eg litt no....
Men de sier etter den söte klöe kommer den sure svie...
Magen er IKKE så glad i det eg har spist idag akkurat.
MEN GODT VAR DET UANSETT :)

Da er det litt soving som må til så man er klar for en ny uke!!!
Forhåpentligvis ei uke med normal familieaktiviteter uten noen form for store fölelsesutbrudd...

R.I.P
Ebou Saine 
(30/12-13 - 19/3-14)
You will never be forgotten <3

Inga kommentarer: