4 juni 2015

En liten vandring i byen denne uka

Denne uka skulle eg på ett möte og kontoret lå i en gammel bygning.
Det finnes massevis av gamle bygninger i Landskrona og alle har jo ei historie.

Eg fikk fortalt att i dette huset hadde faktisk Selma Lagerlöf bodd.
Vel å merke ikke så mange år da he he...
Men hun kom jo herfra så det finnes både gater, skoler, minnesmerker, fond ++++ med hennes navn.

Denne trappa her har hun gått i og sikkert tusenvis av andre. 
Denne gamle steintrappa er så nedslitt og flott i mine öyner.
Det var vanskelig å fotografere den fordi den gikk i vinkel og mange avsatser.
Så bare en detalj av de nedslitte trappetrinna.

I samme huset fant eg dette religiöse skriftet.
Var også en helt umulig vinkel å fotografere så ble bare en liten detalj der også.

Mens eg vandret rundt i området så titta eg inn i en bakgård på ett annet hus.
Det såg ikke så velholdt ut utenfor,
men for noen fantastiske detaljer...


Vet ikke hva det var slags hus men elsker detaljene på slike gamle bygg.

Når väret blir bra skal eg ta flere runder i byen og ta bilder.




Inga kommentarer: