16 mars 2019

BANANKAKE uten hvetemel, sukker og melk.

Skreiv tidligere idag på facebook om att eg skulle pröve å bake Banankake uten melk, sukker og hvetemel.
Og att eg skulle blogge om resultatet ble bra.
Det blei den så her kommer oppskrifta om du vil ha :)


Du trenger:
  • 4 modne bananer
  • 2 dl olivenolje
  • 4 egg
  • 4 dl havregryn
  • 2 dl russiner
  • 2 ss bakepulver
  • 1 ts kanel


Mos bananene med gaffel.
Bland bananer, egg og olje til det blir en jevn og fin röre.
Hell i russiner og bland litt til.
Tilsett havregryn, kanel og bakepulver.


Ha röra i ei smurt springform.
Legg noen bananskiver på toppen.
Stek på 200 grader i 30-35 min.


Det luktet godt og eg gleda meg til å smake.
Måtte vente til etter middagen og da var kaka ennu lunken.

Ble ikke imponert.....

Venta til den var kald og skulle gi den en siste sjans.

NAM NAM......da var den kjempegod <3

Da den er uten melk, sukker og hvetemel skal den väre snillere for kroppen og det er jo det viktigste for oss som har slike problem eller for de som slanker seg.






Inga kommentarer: