3 april 2013

ETT STEG VIDERE MOT Å BLI FRISK

Ja da fortsetter jobben med å finne ut hvilken demoner som har tatt over kroppen min....
(slapp av dåkker som blir nervös over min mentale helse.....DEN er det ingenting å klage på....)

Idag fikk eg värsegod möte hos gynekolog.
IKKE det morsomste stedet å väre akkurat.
Men noe ble oppdaget da eg var på CT for noen uker siden,
som må fortsette å sjekkes.
Går jo til UL for å sjekke en cyste som har bosatt seg på höyre eggstokk etter födselen,
så sjekker hver 3 dje mnd om den har vokst....
Det hadde den IKKE.....juuu huuu....
MEN det har poppet opp en på venstre side også.
Har tatt 2 cellepröver siden siste födsel,
og må pinadö inn og ta en ny i morgen igjen pluss noen andre ugg-ugg pröver.
Vet ikke om eg tar feil, men syntes han sa de skulle pröve ta blodpröve av cystene.
DET höres skummelt ut,
og enda mer skummelt at eg måtte komme i morgen.
Han dropper lunchen for å ta inn meg akutt....
Han ville ikke jeg skulle vente til tirsdag.
Ja ja....velger å ikke se negativt på det :)
Hva kan vel mer gå galt i mitt allerede så "uheldige" 42 årige liv.
Nå må eg fokusere på det positive og gode <3
Og ta det dårlige med ett smil :)

Har begynt på folsyre idag pga folsyremangel.
Så da regne eg med at mye tull med kroppen blir å rette på seg.
HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!!!
Funker ikke det har legen en plan.
Venter på time med röntgen av nyrer,
bare håpe at ikke alt kommer så tett.
Det er så slitsomt, og eg trenger dager å komme meg etter en undersökelse.

Neste uke skal eg dessuten til en öyeklinikk for å finne ut hva som har skjedd med synet etter Serafina ble födt.
For tiden så kan eg bl.a ikke kjöre bil,
og har store problem å lese tekst på tv og på andre viktige ting som innholdsfortegnelse på matvarer (ett must med allergibarn i huset).
Synsjekk hos optiker viser at de briller jeg har er perfekt,
MEN at det er noe feil som han ikke forstår.
Så det var optiker som har henvist meg til öyenlege.
Ventetiden var 3 år så eg ble helt motlös,
men så fikk eg time hos en privatklinikk.
Da tok det BARE 6 mnd :)
Alle öyenspesialistene har nemlig dratt til Norge for å jobbe sier de....ha ha.....
Skal bli godt å finne ut feilen.
Så lei av å dumme meg ut.....
Seinest idag gikk eg rett på en stol eg ikke klarte å beregne avstanden fra...

Dette kommer i tillegg til de kroniske plagene,
så stakkars mann min som det går utover når eg har smerter og er frustrert......
Men velger å ikke legge meg ned,
for DA regner eg med det blir värre.
Kjempa på, kjempa på!!!
Fokusere på positive ting,
og glede seg over de små ting i livet.

Nå er det jo blitt vår her i skåne så da er det bare å nyte.
Er min favoritt årstid :)

(Sikkert totalt uinteressant å lese dette innlegget,
MEN vanvittig godt å få det ned i bloggen........)

God natt <3

2 kommentarer:

stin sa...

Slettes ikke uinteressant! For meg som også er kronisk syk (og har småbarn) er det rett og slett oppmuntrende og inspirerende å lese hvor positiv du er trass i all motgang! Og jeg er så glad for at du deler. :-)

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Tusen takk Stin :)
Av erfaring har eg lärt at legger man seg ned og tenke: ååååå no e eg dårlig, så blir man 10 ganger värre enn om man kjämpe på og holder seg på beina.
Å gjöre ting eg like gjör mye bedre for kroppen min enn 3 timer på sofaen..... (selv om de dagan det skjer så er det av höyeste nödvendighet)