12 mars 2014

Dagen idag og litt bilder

Har värt en aktiv dag idag :) Våknet litt för kl 8 at ei lita jente ropte: mamma, mamma, tisse, tisse. Eg spratt som ei fjär opp av senga mi for eg skjönte jo hva det betydde. Joda jenta satt i senga spiller-naken. Pyjamas, sokker og bleie var fint lagt sammen i en haug i senga hennes :) Heldigvis rakk vi potta för det ble vått i senga ;) 
Så var vi på öppna förskolan fra kl 9.30 til kl 12. Der fikk Serafina leke og buse noen timer. Sangstunden fikk vi også med oss. Den er jo ett höydepunkt for henne og hun synger med :D

 Gikk til bussen og tok den til centrum. Serafina sovna i vogna si på bussen, så mamman fikk gjort noen ärender og gått i noen butikker. Det var så fint vär ute med 11-13 grader i skyggen, så eg ble frista til å kjöpe meg ei ny t-skjorte :)

 Så gikk vi en lang tur. Serafina våkna på trilleturen og sa: "bussen, neeei inte bussen". Hun hadde jo sovnet på bussen, og plutselig var hun å gikk tur i et område hun aldri hadde värt för :D
Vi gikk litt rundt med endestasjon vårdcentralen.
Eg hadde en avtale der kl 14, men var ute i god tid.
Da gikk vi til en privat lekeplass utenfor leiligheten til min venninne Jane.
Hun kom ned til oss og fikk bytta klemmer og litt prat.
Serafina fant en liten kompis-prinsesse som hun lekte med.
Eg hadde Lisbeth med som barnepasser mens eg hadde avtale med en sykepleier.

Hos sykepleieren fikk eg kobla på en måler som skal måle blodtrykk i 24 timer....
Ja det heter 24 timer men eg skal ha den på til kl 8 i morgen tidlig (fra kl 14 idag). Den skal måle hvert 20 min på dagtid og en gang i timen på natta. DET stemmer ikke. Det piper og pumper mye oftere og det er vondt i min fibroarm. Men godt å få det unnagjort siden blodtrykket er helt upålitelig. Båder under og overtrykk er enten for höyt eller for lavt. Skal bruke blodtrykksmedisiner igjen, men de må finne ut hvilken type eg skal bruke.

Så da eg var ferdig på vc gikk eg til lekeplassen igjen og fikk med meg Serafina med sterk motvilje. Vi tok bussen til butikken og fikk gjort innkjöp. Dro hjem med bussen og så har vi bare kosa oss i ettermiddag. Vi har leka og hört på musikk.

Litt over kl 19 var dukka i seng.
Vi er i god rute til dagis-start på fredag.
Både mor og datter gleder seg :)

Til slutt får dere noen bilder av snuppa fra de siste dagene her hos oss!!

Fra vi var ute söndagen!

Så var vi å spiste på Mikis tirsdag (igår)! 

På vei hjem fra vår runde idag.

Så da sola var på hell fikk eg tatt ett bilde som viser at trärne får blader i år også :)
Har eksplodert av "grönt" og blomster de her siste dagene med 11-13 grader på dagen, men 1-2 grader om natta...... 
Mars morra kvass med andre ord!!

Ha ei fortsatt fin uke <3

Inga kommentarer: