27 november 2011

HYGGELIG 50 ÅRS DAG

I helgen var vi invitert til en av Adams skolevenninner i 50 års dag. Hun hadde leid et lokale og vi hadde det veldig fint der. Jeg kjente jo ikke noen av de andre gjestene, men håpet jo å få möte noen nye hyggelige mennesker.
 Betty (Elisabeth) og meg......

Vi dro dit til kl 17. Kunta og hans dj´s hadde med seg anlegg, og Spittin Fire var dj. Kunta hadde bare tid å väre en liten stund for han hadde to av barna med seg.

Zion på 3,5 år, som er Adams yngste fetter, var veldig nysgjerrig på bebisen som bor i magen og löftet opp toppen min for å se den..... Var vanskelig for han å forstå at bebisen er inni magen og ikke bare under klärne....ha ha......

Vi spiste nydelig mat fra Tanzania og Sverige.... For de som drikker alkohol så var det nok drikkevarer der. Eg holdt meg til min partydrikke (les: cola). Bursdagsbarnet var såååå nydelig i gullkjole.... Afrikanske damer vet å kle seg til fest og planlegger i ukesvis hva de skal ha på seg, ordne negler og hår flere dager i forveien.

Mr and Mrs på fest......

Vi mötte masse hyggelige mennesker, og knyttet noen nye kontakter. Ble kjent med et par som bor rett i nabolaget. Han er norsk/dansk og hun fra Kenya. Det var mange nasjonaliteter på festen til Betty. De vi snakket med kom bl.a fra Nigeria, Kenya, Somalia, Tanzania, Gambia, Norge, Sverige, Danmark, Kongo, Sierra Leone, Guinea Conakry, Filipinene, Thailand, Polen og sikkert fler som eg har glemt idag...... Var utrolig morsomt der.

Det var også litt afrikansk dans

.....og vi danset litt selv.....
Meg og Yama....

Her er en tradisjonell gave som eg syntes va töff.... Istede for å gi penger i gave i en konvolutt, så hadde de hengt pengelapper på en blomst......

Da klokka var litt over midnatt så ble det litt bråk og slossing av en person som ikke var innbudt engang. Så da var festen over. Vi tok med oss dj-utstyret og dro hjem. Og eg e veldig glad eg ikke e dj. Må ha god rygg for å löfte og bäre på sånnt ja..... 

Alt i alt en veldig fin fest!!!! 

1 kommentar:

Ann Christin sa...

Åh, for en lur gave! Det skal jeg jammen meg prøve en gang!