14 november 2011

OPPDATERING UKE 25+1

Da va det på tide med et nytt blogginnlegg. Har värt veldig opptatt i det siste. Her sitter jeg i kjent stil med pc og mobil innen rekkevidde....... Magen begynne ta litt plass og er ofte i veien. Men om 3 mnd har eg magen forhåpentligvis for meg selv igjen........


Den lille navnlöse flickan vår er nå ca 23 cm lang fra hode til stjert, og veier ca 900 gram. Hun kan nå puste inn og ut. Öynene er ferdigutviklet. Hun reagerer også på reagge-musikk og pappas snorking. Da blir det liv og röre i magen min...... Blir også reaksjon når eg spiser. Eg har slutta med pulmicort astmamedisin siden det er kortison i den. Så spiser kun jern, og medesin mot mine mageproblemer, og ventolin mot astma. Veldig fornöyd med det ja...... 

Ultralyd termin: 25 februar
Mens termin: 29 februar
Uker som er gått: 25 uke og 1 dag
Uker igjen: 14 uker og 6 dager
Kjönn: Jente
Aktivitet i magen: Veldig mye aktivitet hele dagen. Sparke mye ned i bekkenbunn-område.
Fosterlyd: Helt fin. Idag var den på 144
Navneforslag: Blir ikke enig så vi e i tenkeboksen enda. Bare enig om etternavnet, så det e jo en begynnelse......
Vektökning: Hittil i sv sk har eg lagt på meg nesten 3 kg
Innkjöp: Kjöpt litt, og fått en eske med jenteklär fra str 50-86. Kanskje fått vogn, men den er i bruk enda. Noe e på tur hit, så vi venter og venter på posten hver dag.......
Strekkmerker: Bare ett under magen...
Plager nå: Kramper under magen. Matlysten kommer og går, men blitt utrolig mye bedre. Vann i beina om kvelden. Klör og klör så no skal eg begynne smöre meg inn med olje etter hver dusj... Svak i höyre side så har dårlig fölelse i hendene. Spesiellt veldig nummen i hendene. B12 mangel, anemi og lite hvite blodlegemer som kommer av näringsbrist. Men ellers har eg det bra...ha ha..... Föler meg i veldig fin form.
Sulten: Enkelte daga ja...
Matkick: Sjokolade
Drikkekick: Appelsinjuice og sterk te (må ha 2 poser i tekoppen)
Lukter jeg ikke tåler: Söppellukt, sigaretter, alkohol, sterke parfymer.
Kynnere: Nei heldigvis ikke enda....
Vann i kroppen: Ja i föttern om ettermiddag og kveld
Neste kontroll barnmorska: 14 desember (da skal eg også ha glucosbelastning)
Neste UL: uke 32
Pakket bagen: Litt for tidlig enda. Her må man ha med seg alt av klär som bebisen trenger under opphold på föden. Og ta med bleier også. Så blir vel et helt flyttelass regne eg med.....
Humöret: Blitt litt bedre siste tiden..... Ikke så mye jo-jo lengre. Så da heise vi flagget....ha ha.....


Takk for at du leser bloggen min!!!!!!

Klem fra Randi :)



6 kommentarer:

Anonym sa...

Koselig å høre at det går bra med dere:)sylvi.

Astrid sa...

Bare 14 uker igjen, tiden går fort:) spennende:)

Anonym sa...

Nå er alt så mye bedre.Dere er så fine sammen!
Klem fra Eivor

Ann Christin sa...

Flott par! SÅ bra at ting går bedre!

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Tusen takk alle sammen!!!!

Bente Sangskriver sa...

Dejligt at det går godt <3<3<3