18 december 2011

ANDRE HAR DET VÄRRE.....


Eg måtte bare skrive litt da klöen tok meg...
Har jo för skrevet om at eg grue meg til jul fordi det er förste jula mi uten unger.
Ikke förste jul uten mine egne gutter, men totalt uten småsösken eller tantebarn.
Men har kommet til en konklusjon:

DET ER SÅ MANGE SOM HAR DET VÄRRE ENN MEG!!!!!!

Eg har venner med barn som ikke får feire sammen med sine ektemenn og far til sine barn, 
og i tillegg ikke har sett de på flere år......
Eg har kjente som har mistet sine kjäre i julen, og for dem vekker det sörgelige minner...
En av mine venninner er alene i en by hvor hun ikke kjenner så mange, med sin lille 1,5 år gamle sönn. fordi barnefaren tok noen gale valg og havnet i fengsel..........
Så har vi de som er uten egen bostad. Som bor på "legd" som de kallte det för. Huslös.
Ei eg kjenne er nygift og skulle feire julen med sin mann. Men han var ikke til å stole på og er alle steder unntatt sammen med sin kone.
En dame eg mötte for noen uker siden har födt sitt 7de barn for et par mnd siden. Hun hadde termin i februar som meg. Babyen ligger på prematuravd, og mamman er helt knust. De vet ikke om han overlever.....

Eg skal ikke klage. Eg bor sammen med min snille mann. Vet at mine gutter har det bra der de bor, og at de vil ha en fin jul sammen med andre familiemedlemmer.
Eg e gravid med ei etterlengta lita jente.
Ökonomi er ikke alt i denne verden, men mannen min har fått seg litt vikarjobbing i et land med stor arbeidsledighet.
Vi har en rent og pen leilighet. Ikke moderne. Men alt vi har her inne er vårt.
Vi har mat i skapet (nesten litt for mye til tider).
Vi har venner og familie. 

Konklusjon: Vi har det bedre enn mange stakkars mennesker der ute.......

Om en uke er det julaften. Tenk på alle gamle og ensomme som sitter der og håper på å bli invitert til en famile. Men som ikke tör spörre selv.
Ta deg en tur på det lokale sykehjemmet og ta deg en prat med familiemedlemmer eller en gammel nabo som har flyttet dit. Hun/han vil bli kjempeglad!!!!!

FORTSATT GOD ADVENT!!!!!!

Klem fra Randi

Inga kommentarer: