14 december 2011

GRAVID UKE 30 ( 29+3)

Ja da begynner det å bli ei stund siden siste oppdatering,
så her kommer neste.....

Siden sist har eg värt innlagt på forlössningen i Lund, og det ser ut som det er der födselen blir å finne sted.
Der föde man, og ca 6 timer etter födsel blir man flyttet til sykehushotellet.
Der kan vi väre et par dager, men vi må betale for hver natt og måltid.
Alt utstyr til baby må bringes med. Alt fra bleier, såper og klär må vi ha med eget for den tid vi tilbringer der.....
Mens vi er der får vi ikke ha besök av andre enn fedre og sösken til bebisen.
Vi får heller ikke motta blomster.
Så litt anneledes enn i norge ja....

Formen min e veldig varierende. Noen daga veldig dårlig, og andre daga så pigg at eg skulle ikke tro eg va gravid....he he......

Ultralyd termin: 25 februar
Mens termin: 29 februar
Uker som er gått: 29 uke og 3 dager
Uker igjen: 10 uker og 4 dager
Kjönn: Jente
Aktivitet i magen: Veldig mye aktivitet hele dagen. Sparke mye ned i bekkenbunn-område. men noen ganga så bule det alle veia så det ser ut som at eg har en "Alien" i magen......he he....
Fosterlyd: Helt fin. Ligger på rundt 144 hver gang vi måler.
Navneforslag: Ja har enda funnet verdens fineste navn verdt en prinsesse....... Serafina :)
Vektökning: Hittil i sv sk har eg lagt på meg nesten 3 kg. Ikke noe vektökning siste mnd. Gått ned et halv kilo....huff......
Innkjöp: Kjöpt vogn, stellebord, seng og litt småtteri. Fått fra venner og familie litt brukt babytöy, liten dyne, större dyne, sengetöy, leker, brystpumpe, babycall. Men mangle mye enda. Önsker klär fra 68 og oppover.
Strekkmerker: Bare ett under magen...
Plager nå: Kramper under magen. Matlysten kommer og går, og lage mye problem for mammaen.  Vann i beina og armer av og til. Svak i höyre side så har dårlig fölelse i hendene. Spesiellt veldig nummen i hendene. B12 mangel, anemi og lite hvite blodlegemer som kommer av näringsbrist. Svimmel og ser dårlig som kommer av dårlig drikke- og matinntak. Knekkte ei tann igår, som e typisk for gravide med sånne problem  som meg. Blör mye neseblod, men blodtrykk er flott.
Sulten: Nei kan godt klare meg uten mat.... Presser i meg 2 måltid om dagen og et par frukter.
Matkick: Nei
Drikkekick: Sterk te (må ha 2 poser i tekoppen), men drikke bare en kopp om dagen.
Lukter jeg ikke tåler: Sterke lukter får eg noia av....Kan brukes som sporhund.....
Kynnere: Nei heldigvis ikke enda....
Vann i kroppen: Ja i föttern om ettermiddag og kvelder enkelte daga, men ikke hver dag. Hovne hender med stive fingre om morgen, formiddag pga vann.
Neste kontroll barnmorska: 4 januar
Neste UL: 4 januar
Pakket bagen: Litt for tidlig enda. Her må man ha med seg alt av klär som bebisen trenger under opphold på föden. Og ta med bleier også. Så blir vel et helt flyttelass regne eg med.....
Humöret: Blitt mye mye bedre enn ka det har värt, men grue meg til jula......

Babyen vokser og vokser.........

Takk for at du leser bloggen min!

Ha en fantastisk fin adventsdag!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann dere...Nydelig navn på prinsessa!Jeg syns det klinga så fint!Gleder meg til ho kommer!Klem fra Eivor

Ann Christin sa...

Sååå fint navn!! Det får meg til å tenke på konger, krydder og rikdom og eventyr! Et nydelig, varmt navn!

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Tusen takk til dåkker to.... Ja navnet e flott og verdig ei prinsesse...... Klem :)