6 februari 2012

BARNMORSKA IDAG (19 dager igjen til termin)

Idag var vi tidlig oppe siden vi hadde avtale hos barnmorska/jordmor kl 8.
Tar litt ekstra tid når det e kaldt ute med en stiv kropp på krykker,
og astma-problem. Når det blir kaldt ute så skal det ingen ting til så jeg hoster og brekker meg.
En flaske med saft er min fölgesvenn når eg skal utendörs og til möter.
Ja og må väre med sukker sia eg plages med blodsukkerfall pga graviditeten.
Her har det värt en kald dag idag også med -10.
Höres ikke så kaldt ut for oss fra nord-norge,
men kan love det biter godt fra seg.
Her er fortsatt ingen snö enda.
Meldt tidlig vår/sommer allerede fra midten av mars.
DET liker kroppen min veldig godt ja.

Ja det eg skulle fortelle om var jo dagens kontroll.
Alt er bra med lille Serafina.
Ho va våken idag så energien va på topp. 
Da barnmorska skulle måle hjertelyden så måtte ho vente til ho roa seg litt sia ho va turbo inni magen...
He he he..... Kan ho ligne litt på Adrian kanskje.....
Ellers så hadde vi en oppdatering idag,
og de sendte brev til forlössningen ang kor eg vil dra og kossn eg vil ha det.
Blir å dra til Lund universitetssjukhus (Lund lasarett).
Der har eg jo värt noen ganger i graviditeten og föle de "kjenne" meg litt side det er eneste sykehus i sverige som har journal på meg...
Det er litt slitsomt å väre "innvandrer" sia de ikke har tilgang på annet enn det de notere sjöl.

Med mamman ser det litt bedre ut for tida. 
Har mer matlyst og det hadde resultert i 800 gram på 3 uker.
Hadde tippa 2 kg men det va no å ta litt sterkt i...he he...
Har begynt å få dårlig plass bak rattet, og i vinterjakken så den har eg måttet trylle litt med.
Magemålet var gått fra under normalen til over den överste stiplete linja for dåkker som forstår...he he....
Har jo skjönt at det har värt litt forandring over magen i det siste ja.
Har liten tru på at ho skal väre så lita som de sa på siste UL.
Blir spennende å se :)

Det som va litt minus med meg e da at eg har fått litt eggehvite i urin, litt hovne fingre og bein.
Så må fölge litt med der.
Blodtrykk er normalt.

Hverdagen no går til mye soving og ladde batterian til snuppa kommer.
Å jössenam kor mye rart man kan drömme for tida.
Ellers så sitt eg i sofa å ser tv og les böker.
Adam er hjemme for tida så föle meg litt tryggere å ha han her.
Han skal også väre ei stund hjemme etter födsel og ta vare på oss.
Vi glede oss vannvittig til å ha ho her.
Fleste ting er i boks til ankomst.

Ellers så e eg ganske så HOT for tida.
Både min termostat i kroppen, og termostaten i stua er ute av kontroll.
Sitter i armlös topp, tights og barfot med verandadöra åpen og svetter...Puh.... 
Adam ligger godt planta under fleecepledd..ha ha....

Fullmåne i morra så da får vi se ka som skjer.
Begge guttan e födt rundt fullmåne, men ho her e ikke som andre...he he....
Et sånnt kjärlighetsbarn kommer vel heller på valentinsdagen <3

Det håpe eg va siste oppdatering ang svangerskap.
Neste gang eg skal til barnmorska er 20 feb. Om 2 uker.
Og til da vil eg ha kroppen min for meg sjöl igjen......

TAKK FOR DÅKKER LES BLOGGEN MIN!!!!!

Inga kommentarer: