21 mars 2013

NOEN SOM HAR FUNNET MIN ENERGI???

Det finnes forskjellige daga,
og idag er en slik dag det all energien er borte....
Men den måtte tvinges frem......ingen kjäre mor her....

Stod opp med Sessan kl 8,
og da morgenstell og gröt var inntatt sa det BANG i gangen.
Dagens förste post var ankommet.
DEKLARASJONEN
Hadde fyllt den på nettet igår, men endel NY info dukket opp.
Ble endel telefonsamtaler på meg.
(som ikke akkurat fremkaller mer energi hos meg akkurat....) 
Og det jeg fikk vite gjorde meg ganske så stresset.
SKATTEREGLER ER NOE DRITT!!!!
Spesiellt etter alle mine telefoner med Skatt nord, NAV, Försäkringskassan og Skatteverket OG personlig oppmöte på to av de kontorene endel ganger, der de har sendt meg fram og tilbake fordi de ikke kunne svare. Og de som tilslutt KUNNE svare stolte eg på, og det ble FEIL......
DOBBEL AKK; SUKK OG DRITT!!!
Håper det ordner seg til min fordel tilslutt.....
(eg e litt god til å se mörkt på alt...he he...)

Med denne starten på dagen,
var det som blylodd på hver min fot.
Vi hadde tvättstugan og denne uka skulle det skiftes på sengene.
Da må vi også skifte gardiner og duker
(alt vaskbart må i maskin)
Ikke dyner og puter denne gangen.
Det tar vi neste gang.
Adam er husstövmidd-allergisk, og sansynligvis sessan også....
Adam tok seg no av det meste av sengtöyskift.
Og strök gardiner, påskeduker, andre duker som var lagt unnet til stryking, og spurte meg om det var noe mer jeg ville ha ströket? Eg va ikke sein om å hente to skjorter som var mine.....ha ha...
Måtte smi mens jernet var varmt :)

Så kom det er spesialist som skulle se på bredbåndet vårt.
Har värt sökke plaga siden vi fikk telefoni, HD-box og bredbånd fra Bredbandsbolaget.
Har kommet ut av tellinga, men modemet vi fikk idag er nok nr 5-6 ilöpet av 15 mnd......
Han byttet ut ledninger og modem, og koblet og styrte nede i kjelleren.
Tör ikke si det höyt, men ser ut som det F U N K E R......

Serafina har hatt feber idag også, men ingenting som plage ho annet enn pusten.
Det e vel ikke rart ho blir tungpusta med det aktivitetstempoet.
Nå vi ho bare:
 GÅ GÅ GÅ 
SYNGE SYNGE SYNGE
DANSE DANSE DANSE
KLATRE KLATRE KLATRE
Ikke mye skriking på ho, kun når ho ramle og slår seg og sånn vanlige saker.
Egentlig veldig lett å lede bort fra ting ho ikke får lov til,
MEN ho har sine besettelser som er ledninger og alt slags tekniske duppeditter.
SUKK.....
Men det går vel over snart.......håpe eg.....

Ellers så snakke ho ganske mye.
NORSK
1-0 til meg :)
Og ho vet godt ka ho skal gjöre for å få oss til å flire.......
Gjör ho noe som ikke e lov, og vi blir streng i stemmen sier ho: titt-tei og flire.....
Eg sei no bare: Kem kan motstå å begynne å flire sjöl da.......

Nei det får väre nok av dagens memoarer.....

Skal se litt på Netflix för det e leggetid for meg også.
Glede meg til å sove i nyvaskede sengklär......sukk......

<3<3<3

Inga kommentarer: