28 mars 2013

SHOPPINGDAG PÅ VÄLA OG IKEA

Det var hardt å stå opp idag.
Lillemor måtte få litt ekstra astmamedisiner i natt,
så da ble det litt nattevåk for mammaen.
Men ho var i toppers form da ho stod opp kl 8 som vanlig.
Adam skulle på ett möte kl 9.30 så eg fikk ca 45 min EXTRA sövn.
Småbarnsmödre vet å sette pris på sånnt :)

Så når eg stod opp hadde eg bare meg selv å kle og mate....ha ha...
Vi har i lengre tid planlagt IKEA shopping idag,
og ingenting kunne stoppe oss for vet ikke neste gang vi har tid.
Så vi kom oss avgårde og mötte Adam på stasjon.
Tog og buss videre til Helsingborg der vi har närmeste IKEA.

Vi visste hva vi skulle ha, så var bare å gå inn å finne det......
(höres enkelt ut......meeeeeen mye som frister.....)
Vi kjöpte to expedit 2 x 2 for å ha på Serafinas rom. 
En expedit 2 x 4 for å ha i hallen.
En sovesofa som blir gjesteseng på Serafinas rom.
Så heretter blir overnattingsgjestene også barnevakt...ha ha....
Fint å ha en sofa der også så man kan sitte å lese böker også.
Så kjöpte vi en til dyne og pute til Serafina.
Er stor forskjell på störrelser på babydyne/pute her i sverige.
Vi har noen sett vi aldri får brukt for det har ikke passet.
Nå er det problemet fixet :)
Möblene kommer flatpakket i morgen,
så da er påskepyssel i box for oss.
Småtteriene tok vi selv med oss.
Adam har sittet og montert en lampe i sikkert 2 timer...ha ha....
Men fin ble den tilslutt.

Ved siden av IKEA liger Väla kjöpesenter.
Synes å huske det er 180 butikker i det,
og enda skal det bli större....
Eg va kun inne på ca 5-6 og da ville eg HEIM.
Hoftene funka ikke lengre,
og Serafina hadde begynt med rennende nese IGJEN og "forkjölt" som vi kaller det.
I morgen den dag skal vinterposen ut av vogna, vaskes og pakkes bort.
LITEN mistanke at ho kan reagere på den ja....
(en deilig pose med ullfor......)

Eg va så heldig å få meg et par vårsko og ett bar boots hos min kjäre i bursdagsgave.
Han er nå bra snill som holder fruen oppdatert i skomoten,
for ho sjöl ser ikke vitsen å kjöpe nye sko når ho allerede har sko......
(som ser en smule slitne ut vel og merke....)


Serafina fikk seg to nye tunikaer og korte leggings fra Metoo.
Fargene var så utrolig flott.
Knall rosa og orange.
Akkurat sånne farga som kler dukka vår :)


Og så kjöpte vi noen kurver på Åhlens som vi skal ha til expeditene.
De er litt mindre på störrelsene der, men knallfine og massevis av farger å velge mellom.
Dessuten koster de bare 49 kr så det er litt penger å spare på det.

Det kommer bilder etterhvert når möblene er satt sammen,
og vi er ferdig å krangle....
Ble nesten skilsmisse på det forrige IKEA prosjektet...ha ha....
Mulig IKEA har flere ekteskap på samvittigheten <3
Ha ha ha ha......
Neida en flatpakke eller to skaper bare litt friskt vindpust i huset,
og naboene får litt å snakke om......
Noen som kjenner seg igjen?????

Nei nå er det sengetid for meg også.
Har nettopp måttet puffe Serafina igjen.
Ho har så tungt å puste på netterne igjen.
Ho fikk en smertestillende også for ser ho har vondt, men vet ikke hvor.
Ingen feber så må väre noe allergigreier ho får når vi har värt blandt mye folk.
DEN SOM BARE HADDE VISST.......

Eg sjöl kommer nok til å kjenne det i kroppen i morgen,
fibroen like ikke sånn her styr som shoppingrunder er....
Men först ladde mine batterier.

Natt natt <3


2 kommentarer:

Veronika Helen sa...

Heldige dåkker som har IKEA :)
De klærne til Serafina var utrolig flotte og skoene dine var knæsj !!
Håper dere får montert hyllene uten at det resulterer i skilsmisse hihi ! God påske til dere alle 3 :)

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Takk Veronika :)

God påske til deg og dine også.
Sitter og venter på IKEA sakene våre.
Ja er godt med IKEA så när, og det er mange av de her rundt oss. Men det blir som regel heldag der, med middag og mys innimellom. Lekeland for större barn så blir vel oftere når hun er blitt eldre :)