16 april 2014

Enda flere helseproblemer......

Da har eg fått sortert tankan mine og vil gjerne skrive av meg litt.
Rette vedkommende kan eg ikke irettesette så da blir det bloggen...
Föle meg bare så forbigått....

Eg var til kvinnokliniken på universitetssykehuset mandagen.
Hadde sett fram til det da det skulle planlegges operasjon og eg skulle fjerne min "babyfabrikk".
Eg var jo henvist til det i Norge för eg flytta,
og alt har blitt värre enn värst dette året så eg var blitt henvist til en prioritert time.
Akuttlegen som hadde ordnet det da eg var så sjuk og havna på akutten to ganger i februar.

Denne gynekologen/spesialisten hörte nöye på meg og min historie för han begynte å snakke.
Han var enig om at det skulle vurderes operasjon, MEN......
(og da kom det eg fikk "sjokk" av)
....siden eg var en risikopasient pga min ULCERÖS KOLIT.
Eg og min ledsager begynte å stille spörsmålstegn????
Om han hadde lest på rett pasient osv.
Jada det var meg, og eg fikk lese det sjöl på skjermen.
Bare at den legen som har stilt diagnosen har GLEMT å informere meg......

Det forklarer så mye,
men tenk om eg hadde fått vite det istede for å tro det skyldes andre ting.
Det finnes jo hjelp for det...
Selv om eg aldri blir frisk så kan eg bli friskere av medisiner og informasjon om hva eg kan spise og ikke....
Den utlöses av stress og utarte seg litt anneledes enn IBS som eg har hatt i over 20 år.

De siste to ukene har eg knapt kunne spise og drikke,
og hatt forferdelige smerter.
Må ikke gå så langt unna så eg ikke har ett toalett i närheten.
Det stod og i min journal at gynekologen som undersökte meg da eg kom inn akutt sjuk,
mente eg har endometriose.
Eg vet bare at eg har så DJ....SK ont at eg knappt kan gå under helvetesuka.
Og at de godt kan fortelle meg för de skriver det i min journal.
Men akkurat DET kan jo hende eg ble fortalt mens eg enda var i morfintåka.

Med fare for å bli kallt hypokonder igjen så har eg skrevet dette innlegget.
Har hört det för så blir ikke akkurat noen overraskelse.

Så nå tar det enda lengre tid til å få fjerna "babyfabrikken" siden UC må väre under kontroll först.
Legen sa det rett ut at eg var en komplisert pasient.
Overvekta var da ikke det störste problemet akkurat denne gang....
(og det var det eg var redd skulle väre problemet ang operasjonen....).

Så nå vet eg at eg skal gjennom endel pyton undersökelser ilöpet av sommeren.
Slike som innebärer slanger inn både her og der,
Det er ikke akkurat behagelig får man si.......

Bare å tenke positivt.
Skal til nord neste mnd og besöke familie.
Så håpe eg bare at helsa viser seg på sin beste side,
og at mine nye medisiner holder smerter og plager i sjakk så eg og Sessa får en toppen reise.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Eg kan ikkje seie noe, fikk bare enorm hakeslepp. Er det mulig? Går det virkelig an at legen bare skriver diagnosen i journalen og håper at pasienten en gang i framtida får tilgang til den og kan finne ut hva som feiler en?

Synes det er synd at du er utsatt for en slik slepphendt og slett behandling. Håper du nå får riktig behandling og GOD BEDRING. Er det mulig å klage det inn noen steder, slik som i Norge?

Klem fra Karen Inga

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Eg skal pröve å finne ut av hvor det kommer fra.... Har en mistanke at dette er noe eg fikk da eg gikk gravid og var såååå sjuk og raste ned over 20 kg. Da var eg innlgt på dette sykehuset flere ganger. DEt faller jo endel brikker på plass, men kunne jo fått hjelp og ikke trengt å slite unödvendig. Skal få almenlegen min til å gå gjennom mine journaler etter påske.....