9 september 2011

GRAVID OG SPORHUND....

Ja noen sitter jo der rundt omkring og lure på kossn eg egentlig kunne gå hen og bli gravid i en alder av 40 år. De som kjenne meg godt vet jo jeg har värt div syk, og er jo ikke helt frisk nå heller da..... Men eg kan love dåkker alle at dette lille nurket i magen e höyst planlagt (som alle mine andre graviditeter). Og de som visste at eg planla dettan som folk i systemet sundt meg og ikke minst leger. Gav meg ingen håp om at dettan va overhode mulig....... Har hatt PCOS som ble oppdaget rett etter Adrians födsel. Orke ikke forklare her hva det er, men sjekk det ut på nett hvis du lure..... I hovedtrekk betyr det at du har store problemer med å bli gravid, og trenger div hjelp for å få det til. Men eg va opptimist og slutta med alt av medisiner som va farlig for foster, og gav meg sjöl 1 år på å pröve naturmetoden.... Etter litt danmarksluft ilag med gode venninner, så tok det ikke lang til för testen viste 2 streker. Gjett at vi blei GLAD!!!!


Hadde ikke värt gravid mange dagan för eg begynte bli kvalm...... Morra, midt på dagen, kveld og natt..... Måtte hele tida ha noe drikkende ved siden av meg: Fikk panikk hvis jeg begynte brekke meg på uhövelige steder. Som i bilen mens eg kjörte, og ute i offentligheta. Alltid hadde eg noe drikkende när meg. Og mat va ikke mulig å få i seg. Kun frukt, drikkeyoughurt og grönnsaker. men fikk ikke mye i meg så på ca 2 måneder raste eg ned 6-7 kg. Kunne ikke se skittenkopper i oppvasken, snakke, lukte röyk og alkohol, gå i närheten av söppelhuset uten å begynne brekke meg. Kunne brukes til sporhund....Og måtte få det til å stoppe för eg hadde brekkt meg 3 ganger for da gikk det galt......Huff.... Den tida e ENDELIG over. Har dårlig matlyst og mye eg ikke kan spise, for alt smaker äsj...... Men får no i meg litt.Har faktisk lagt på meg nesten ett kilo de siste ukene. Etter statistikken skulle det väre mellom 2,5-4 kg, men eg e fornöyd med mitt ene.... Va aldri så dårlig i de 3 andre graviditetan som no.....


Så va vi jo på den andre UL der vi fikk se nurket for förste gang i uke 12. Det va en HÄRLIG fölelse..... Nurket va aktiv og hjertet banka så det skulle. Vi fikk litt sjokk da jordmora syntes ho såg 2 der inne.... Derfor va vi på ny UL denne uken og fikk sett nurket igjen. Nå er jeg 15 uker gravid. På 3 uker var nurket blitt mye större og VELDIG aktiv. Denne gang var det en lege som tok UL på meg. Han sjekka grundig og kunne roe meg med at det bare er 1 baby der inne. Yipppiiii!!!!! Men den er större enn 15 uke skulle tilsvare så eg måtte glukosebelastes. Det gjorde eg i går og alt var bare bra. Blodsukker på 7,2. Nå venter vi på neste UL som er i uke 19. Da skal de fastsette termin. Er ganske sikker på at vi har regna rett, men er jo ikke sikker på den her utregninga. Jordmor sier menstermin er 29 FEBRUAR, men legen tror nurket kommer 1-2 uker tidligere enn det. Så spennende blir det.......


Nå er formen bare bra. Kun fibroen som spöke litt i den ene hofta, og armer som er vissen... Men sånnt e eg vant til så det går bra. Adam gleder seg masse. Han har ingen barn fra för så alt dette e nytt for han. Ja ja, da har de som sitter der i nord og lure på kossn det her gikk til, kanskje fått noen svar. De fleste reaksjoner vi har fått er positive, men desvärre noen negative også. Men slapp av. Dettan e mitt liv og det har eg tenkt å leve sjöl. Så kan dåkker negative leve dåkkers liv. Tror ikke dåkker har det så bra når dåkker e redd for alt i dennan verden. Man skal leve og ikke bare eksistere......

2 kommentarer:

Hildes Scrappeunivers sa...

Å så koselig ♥♥
Gratulerer så masse!!!

Klem

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Takk Skal du ha Hilde....

Klemz