16 december 2013

Innbrudd hos oss!

Igår på bloggen skreiv eg at eg måtte å sjekke på vinden idag om vi hadde hatt innbrudd siden mine svigerforeldres saker lå slengt ikke så langt unna blokka vår.
De har deler av flyttelass på våre boder på vinden og i kjelleren,
endel på vår balkong og resten der de bor midlertidig.
Ikke greit å vite hvor de sakene kom fra.
Mine svigers var jo selv på sykehuset da lillebaby lager problemer i magen til min ste-svigermor.
Vi kunne utelukke balkongen, og da svigerfar kom hjem sent kunne han konstantere at ingen saker var tatt fra der de bor midlertidig til de får leilighet.
Adam susa ned i kjelleren og der så alt fint ut.
Vinden gikk ikke å sjekke da den låses automatisk etter kl 21 og til kl 7 på morningen.
Adam dro avgårde til skolen litt over 7, og kl 9 da han var kommet fram til Osby hadde han fått beskjed at sakene som var funnet kom fra vinden.
Så han måtte bare hoppe inn på toget som dro retur hjem.
I mellomtiden kom vi oss opp av senga og kasta litt klär utenpå pyjamasene.
Serafina forstod visst ikke helt hva som skjedde.....
Oppe på vinden der döra må åpnes med en "tag" så alt normalt ut.
Inne der vi har dör med hengelås så alt ok ut for hengelåsen hang jo der.
Vi gikk ned og ringte Adam og sa at alt så ok ut.....men han var allerede på tur hjem.
Han kom rundt 11 og han og faren gikk opp.
Tok ikke mange min för de ringte ned og bad meg ringe husverten.
Det var forsvunnet endel saker, men BARE mine svigers.
De har sine saker i kofferter, 
så de har rett og slett klatra over den höye nettingveggen/döra og tatt sakene over kanten.
Det var jo kun saker der med personlig verdi,
og ingen ökonomisk vinst.
Men det å vite at noen har rotet gjennom DINE saker/brev/klär er ingen god fölelse.
Og av all uflaks var det min ste-svigermors personlige bilder og papirer som var tatt.
Har hun ikke nok der hun ligger og skal ta det med ro på sykehuset........
Og der blir hun lenge og liggende å tenke......
Stakkar henne.....

Må jo väre idioter som tror vi lagrer ting av verdi der oppe....
Det som er ekkelt å tenke på er at dette har skjedd av noen som bor i vårt hus.
28 leiligheter, og da er det 28 tagger som kan åpne der oppe....
De har måttet tatt heisen frekk som få med kofferter på slep....

Blir så j... forbanna :(

Endel av sakene slengte de fra seg i regnet.
Kunne ikke de la det ligge da de så det ikke var noe av verdi?

GRRRRRRRR.....

Inga kommentarer: