16 januari 2012

VÅRT NYE SOVEROM!!!!!

Da var soverommet klart til fremvisning etter oppussing.
Mangler enda et sengteppe, pynteputer, speil eller stort bilde over senga med "sölvramme".
Men vi tar det etter pengeboka...he he.....
Vi har også bare ett sett sengsett til enkeltdyne siden vi har brukt dobbeltdyne de siste årene,
og bare ett strechlaken som passer.
Finner ikke sånne laken i sverige faktisk......

På hvert vårt nattbord har vi bilder av våre mammaer med samboer/ektemann.

Vi har ordna klar til lille Serafine nå i helga.
Men mangler laken som passer senga hennes.
Må ta meg en tur på Jysk ilöpet av uka.
Mangler også stellemadrass til kommoden hennes. 
Den som fulgte med var blå og i töy. Eg vil ha rosa eller nöytral og med plasttrekk.
Lettere å holde rent med plast.

Sengesett som Eivor har sendt til oss,
og en liten elefant fra gumor Sylvi.

Vi liker å ha det fint rundt oss, 
men det meste som dere ser på soverummet er brukt.
Kjöpt mye på Blocket. 
Sengtöy, gardiner og lamper er fra Jotex som vi også kjöper mye fra.


11 kommentarer:

Anonym sa...

Oi så fint :) Men, vil du ikkje ha senga hennes nærmere di, så slipp du å strekke dæ så langt hver gang ho skal ha mat :) Kp

Anonym sa...

Kjempefint!!!!Gleder meg til å besøke dere an dag!Klem fra Eivor

Jeanette sa...

Ja, d e høvelig me barnesenga nært i begynnelsen.. Spis jo så mange gang om natta.. Likja åt kvær 2.time i bynnelsen... :)

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Heia og takk for kommentarer!!!

Skjönne ka dåkker meine, men vi har rett og slett ikke plass til senga ved siden av min side. Vi har innebygde klesskap på Adams side, og da kommer vi ikke inn i skapene om vi flytter på senga. Bare så det går akkurat no. Men senga vår e for bred i forhold til madrassan så finner vi annen seng så blir det ca 30 cm ekstra og mulig det kan gå.
Men vi har en plan.... I de förste ukene skal ho få sove i vognbagen i mellom oss... Uansett så blir eg å sitte og amme. Ikke mulig for denne kroppen og ligge og amme. Vet jo heller ikke hvordan ho blir ang mat. Adrian sov jo hele natta fra han var 3 uker og da spiste han för han la seg, og så i 6-7 tida på morran neste gang. Men ho her blir jo lita og kreve kanskje mer mat..... Vi tar det som det kjem.
Men i fölge Adams kultur så skal ho sove med oss...he he.... Så det kan jo bli endring i mine planer.

Jeanette sa...

Hehe.. Ja, d blir jo nesten aldri som man har planlagt ;) Sover ho lamme dåkker så går d jo sikkert ant å ta senga helt inntill veggen, så får ho plass innerst.. Vi hadde senga helt inntill, men brukte den ikke når ho va så lita.. Ho hadde sin plass oppå ei anna dyna innerst i senga... Når æ snakke om d så kjenne æ kor æ savne den tia, snuppa va så lita å ikke minst ROLI! Den ongen har jo ikke ro i ræva! :P hehe

Karina sa...

Kjempefint har dokker fått det. Kommer nok på besøk....en gang. Men tenkte bare at æ skal minne dæ på at når senga til lillemor står under vindu er det fare for at hun blir nedkjølt av "kulderas". Æ ville ikke hatt barneseng under vinduet. Men så kan æ jo åsså røpe at minien her sover fortsatt lamme mæ. Hele tida. Det e no litt deilig. Man kan jo gjerne kalle det en uvane, men når dem blir født har dem jo aldri gjort nåkka anna enn å ligge å høre hjertelydan til mora. Så hvis du e den typen som klare å sove med baby i senga lamme dæ, så anbefale æ det. Og den "uvanen" skal æ nok alltids klare å plukke av han...når æ e klar for det. Æ har tru på at det som passe familien e det rette. Og ingen familia e like.

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Takk for alle kommentarer......
Eg höres kanskje "kald" ut når eg sier at alle skal ha sin seng, og får sikkert mye pes om det...ha ha.... men har jo denne forbaskede muskelsykdommen så gjör at det å ligge og amme går dårlig. Selve amminga går bra, men så sovne man og ligg stiv så man ikke skal rulle på og over den lille. Eg har en "slide" i senga så eg klare snu meg om natta og da kan ingen andre ligge på min madrass. Har funka fint med de andre å sitte på senga eller en stol og amme og legge de tilbake i senga si etterpå. Å ligge å "kosesove" sammen er en helt annen ting. Men babyen tjener ikke på at mora ikke kan löfte ho på dagtid sia natta har värt dårlig......
Ang at ho blir å ligge ved siden av vinduet er ikke noe problem for oss akkurat. Radiatoren er ikke i bruk, og fra mars-oktober er de ikke i funksjon her i leiligheta i det hele tatt. Vi bruker alltid sove med vindu åpent, men her har så vidt värt -1 et par ganger i vinter, og i begynnelsen skal hun alikevel sove i en bärebag mellom oss i senga. Er aldri kaldt på vårt rom. Problemet er heller det blir for varmt her. Om det er kaldt så får ho tynn lue på om natta. Sånn gjorde eg det med guttan, og da hadde vi vindu åpent selv om det var -10 grader. Er bedre med frisk luft enn tett innestengt luft. Tror babyen har det bedre med frisk luft. men selvfölgelig som nyfödt de förste ukene blir jo en annen sak.
Har jo også brukt å ha ungene sovende i vogn ute hver dag helt ned til -10 grader, og enda kaldere da vi bodde i perioder hos mamma og de tok aldri skade av det da. Her kan man ikke bare sette vogna utenfor blokka, men verandaen funke fint.

Må til slutt legge til at dettan e plan no för ho e födt. Alt kan endre seg selvfölgelig.

Men når vi passer Ebou for eksempel så må eg ligge med han i senga vår til han sovne for han har aldri sovet i egen seng. Og Adam må sove på gjesterommet. Det synes eg e slitsomt og föler meg tryggere om ungen ligger i egen seng. Eg våkne jo hele tiden for å se at han ikke har ramlet ut, eller har kravlet ut av senga mens eg söv. Noe som han aldri har gjort...ha ha.....

Jeanette sa...

Ja, her søv likja å i vogn, kvær dag.. Ja, så fremst d ikke e for kaldt eller at ho e syk som idag.. Da fikk ho sove inne... Å snuppa søv åsså i si seng, Skal ikke ha d til en vane å sove i våres seng :) Men folk e jo forskjelli, noen syns d e greit, andre ikke :)

Anonym sa...

bra plan :)) Ja tingan går sæ nok t ska du se :) Synes det e deilig å ha sia mi for mæ sjøl :p En skal jo som du sier fungere dagen etter :) Åååå, det kjæm t å bli skikkelig koselig!!! :) Kp

Anonym sa...

Hej Storesøster :D jeres soveværelse ser fint ud :) og jeg kan se at i har gjordt klar til jeres lille prinsesse <3 jeg sender en lille overraskelse til dig/jer næste måned ;) Stort knus fra Lillesøster Hulda

randishobbyverden.blogspot.com sa...

Tusen takk for kommentar på bloggen Hulda!!!
Ja vi ble ganske fornöyd med vårt soverom, men håper å få et bilde eller speil over sengen etterhvert......
Prinsessen kommer nok snart......jeg er veldig utålmodig så hun skulle helst kommet sist uke...hehe....

Klem fra sös <3